見出し画像

August 3, 2024:Studying Maths (58), Charts & Graphs(数学の勉強(58)、チャートとグラフ)

I have just completed the third part of the statistics section in my maths textbook. In this part, I did histograms. The graphs reminded me that I had studied them just after I began my career. I learnt about them at the quality control department of a company. It was a big surprise for me. I had never imagined that I would be in that department, because I had never studied quality control.
In the department, I learnt a lot of things about it. Among them were histograms, which I learnt. But I just learnt about how to read them and did not learn about how to represent data in them.
So, this was the first time I learnt about histograms in detail. It was a little hard to understand and get the knack of it. But once I got it, it was fun.

 統計セクションの3回目を終えたところです。ここでは、ヒストグラムを勉強しました。ヒストグラムというと、社会人になってすぐに勉強したことを思い出します。勤務先の品質管理部門で勉強しました。これは、ボクには青天の霹靂でした。品質管理について勉強したことがなかったものですから。
 この部署で、品質管理について多くのことを学びました。その中にはヒストグラムもありました。でも、ヒストグラムの読み方を学んだだけで、データからヒストグラムを作成する方法については学びませんでした。
なので、ヒストグラムを詳しく学んだのは今回が初めてでした。理解し、コツをつかむのは少し難しかったですが、いったん理解できたら、楽しかったです。


この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?