見出し画像

June 22, 2023: Round the World Ticket, Trouble (2)(世界一周航空券、トラブル(2))

After I had a meeting with a Dutch customer, I went to Schiphol Airport to change my round-the-world ticket. At the ticket counter, I asked the staff member to change the routes of my ticket. But I was told to go to the airline’s office in Amsterdam since he was too busy to do it here. But I was also busy with my business and could not afford to go to Amsterdam. So, I gave up changing my ticket in the Netherlands and involuntarily moved to London. After I arrived in London, I checked the location of the airline’s office in central London and went to the office. But, the office was closed, and I found that I had to go to the airline’s ticket counter at Heathrow Airport to change my ticket. The next day, I went to the ticket counter and asked the staff member to change the routes. Then, she tried to change the routes based on my request and seemed to do something on the computer system. And I was told to come tomorrow to change my ticket. So I went to the counter again the next day, but I was told that she could not change my ticket since it would take a very long time to do it. At that moment, I found that the staff members were reluctant to change my ticket from the start and what they had told me was just an excuse not to change my ticket.
As a result, I had to fly to Colombia without being able to change my ticket. Even after I arrived in Colombia, I tried to change my ticket but had to give it up. I could not communicate well with my hotel staff and others in English as they only spoke Spanish.

 オランダのお客様との商談後、世界一周航空券を変更するためにスキポール空港に行きました。チケットカウンターで、スタッフに航空券のルート変更を依頼したのですが、「ここでは忙しくてできないから、アムステルダムの航空会社のオフィスに行ってくれ」と言われました。でも、私も忙しく、アムステルダムまで行く余裕はなかったため、オランダでのチケット変更はあきらめ、しぶしぶロンドンに移動しました。
 ロンドンに着いてから、ロンドン市内にある航空会社のオフィスの場所を確認し、オフィスへ行きました。しかし、オフィスは閉まっており、ヒースロー空港の航空会社のチケットカウンターで航空券を変更する必要があることがわかりました。翌日、チケットカウンターに行き、スタッフにルート変更をお願いしました。すると、女性スタッフが、ボクの要望をもとにルートを変更しようとし、コンピューターシステム上で何かしているようでした。そして、「明日、チケットを変更しに来てください」と言われました。そこで、翌日も窓口に行ったのですが、「変更には非常に時間がかかるので、変更できません」と言われました。このとき、スタッフは最初から航空券の変更に消極的で、私に言ったことは航空券を変更しないための言い訳に過ぎないことがわかったのです。
 その結果、航空券を変更できないままコロンビアに飛ぶことになりました。コロンビアに着いてからも、航空券を変更しようとしましたが、あきらめざるを得ませんでした。ホテルのスタッフなどとは、スペイン語しか通じず、英語でうまくコミュニケーションが取れませんでした。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?