見出し画像

March 9, 2022:地図帳、地理、大好きな科目、ソビエト連邦 (Atlas, Geography, Favorite Subject, Soviet Union)

 When I was a child, I loved reading atlases and studying geography. It all began when I got an atlas of Japan in the third grade. It was so much fun to read it and imagine the areas where I'd never been. It was also fun to memorize prefectural capitals. And, I wanted to learn about various regions and countries in the world and asked my parents for a world atlas. It helped me learn about their climates, cultures and industries more deeply. I spent my pocket money on books for geography, including the books for university students. As a result, my school records on geography were always the best in the same grade.
 At that time, Ukraine and Russia were part of the Soviet Union. It was a global superpower equal to the United States. However, it did not attract me since the social system differed from Japan and was closed to the outside world.

 ボクは、小さい頃、地図帳を読んだりと地理を勉強するのが大好きでした。小学生3年生の頃に、日本の地図帳を買ってもらったのがきっかけです。地図帳を読んだり、行ったことがない場所を想像するのが楽しくて仕方sありませんでした。都道府県の県庁所在地を覚えたりもしました。その後、世界の様々な地域や国々について知りたくなり、世界の地図帳を買ってもらいました。お陰で、各地域や国の気候、文化や産業などのついてより深く知ることができました。小遣いで地理の本を買いました。中には、大学生向けの専門書もありました。そのお陰で、地理の成績はいつも学年で一番でした。
 その当時のウクライナとロシアは、ソビエト連邦の一部でした。ソビエト連邦は、米国に匹敵する超大国でした。でも、この国にまったく興味がありませんでした。社会システムが異なり、閉鎖的だったからです。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?