見出し画像

April 11, 2023: Studying Maths (6), Algebra (1)(数学の勉強 (6)、代数(1))

For the last two weeks, I could not have had enough time to do math due to several reasons. In those weeks, I worked on five units: exponent laws, powers and roots, basics of algebra, factoring and surds. And I finally finished them a few days ago. I had no problem with factoring since I was good at it in my school days, but I was so poor at others that I had trouble solving questions about anything other than factoring.

この数週間は、数学を勉強する時間を十分取れませんでした。この間、指数法則、累乗と平方根、代数の基礎、因数分解や無理数を勉強しました。そして、数日前にようやく終えました。因数分解は昔得意だったので問題なかったのですが、それ以外部分は苦労しました。


この記事が参加している募集

#数学がすき

2,913件

#英語がすき

19,844件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?