見出し画像

December 28 2023: Slippers with Straps (鼻緒付きスリッパ)

These days, I wear a pair of slippers with straps at home. Until then, I did not care for them and had just worn the ones my wife bought for me. However, they did not always fit my feet well and I did a lot of things to adjust them: e.g. putting in a shoe insert or cutting off parts of them to change the shape. But one day in October, I found and read an article about Japanese sandals (zori). It said that they were good for improving body posture. It inspired me to try shoes with straps and I came up with the idea of using slippers with straps. And I expected them to help to improve my gait a little. It has been about two months since I began to use them. They have helped me to understand how my body moves when I walk. But so far they have not helped me to improve my gait. Nevertheless, I still expect them to help me soon.
I got another problem with the slippers. When I began to use them in October, I had no problem wearing them as I wore them barefoot. But, about a month ago, I was aware of how hard I wear in the winter. As it has been getting colder and colder, I could no longer afford to keep wearing them barefoot and was desperate for socks. But I found that I had to buy five-toe socks, because I had to put the slipper strap between the big and index toes of each foot. So I asked my wife to buy the socks and then, she bought a pair of two-toed socks and a pair of five-toed socks.
I tried the two-toed ones first and had no problem with them. But I had a big problem with the five-toed ones. They are very difficult to wear as I have to put each of my toes into each of the socks. When I wear the socks, I always have to sweat to put them on and it takes me five times as long as usual.

最近は家では鼻緒付きのスリッパを履いています。 それまでは特に気にせず、妻が買ってくれたものを履いてました。でも、どれも必ずしも私の足にぴったりとは限らず、調整するためにたくさんの工夫をしてきました。 スリッパにインソールを入れたり、一部を切ったりして、形を変えたりしています。 ところが10月のある日、草履に関する記事を見つけて読みました。 記事には姿勢の改善に効果があると書かれていました。 それをきっかけに鼻緒付きのものを試してみようと思いつき、鼻緒付きのスリッパを使うことを思いつきました。歩き方の改善に少しは役立つのではと期待したのです。そして、 使い始めてから約2ヶ月が経ちました。歩くときに体がどのように動くかを理解するのに役立ちましたが、今のところ、歩き方の改善にはつながっていません。 それでも、近いうちに、効果がでてくるのではと期待しています。
鼻緒付きスリッパには別の問題がありました。 10月に使い始めた時は素足で履いていたので問題なかったのですが、1か月ほど前から、冬にこれを履くのは大変なことだと気づきました。だんだん寒くなってきたので、素足で履き続けるわけにもいかず、靴下が欲しくなってきました。 しかし、足の親指と人差し指の間で鼻緒を挟まなければならないため、5本指の靴下が必要になったのです。そこで、妻に靴下を頼んだところ、二本指の靴下と五本指の靴下を買ってくれました。
最初に二本指のものを試しましたが、問題ありませんでした。でも、5本指のものは大問題でした。 それぞれの指を靴下に入れないといけないので、とても履きにくいのです。 この靴下を履くときは一汗かき、いつもの5倍の時間がかかります。


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?