見出し画像

May 12, 2024: Nightmares (悪夢)

A few nights ago, I unusually dreamed. They were so unpleasant that they have still come back to haunt me. That night, I had two dreams. First, I had the dream that I lost a credit card somewhere when I went out. I soon remembered that I had left it at a shop and called the shop to confirm it. Then, as I thought, the card was at the shop. So, I tried to go back to the shop. But I needed a lot of time to go back to the shop. I had no choice but to walk to the shop, and it was a very long walk. It was so long that I was about to give up going back to the shop. At that moment, I woke up. I was so exhausted that I did not feel like I actually slept. When I realized that it was a dream, I was very relieved and fell asleep again.
Then, I had another dream. In the dream, I was working in a company where I had worked actually. In the company, I found a number of colleagues, with whom I had actually had a good relationship. But in the dream, I was being bullied by them for some reason. It was very hard, and I was trying to find out why I was being bullied. At that moment, I woke up, and I was baffled. I was very depressed and tried to remember if I had actually done anything that hurt them. But I could remember nothing and could not find the cause of the dream. Since then, these dreams have continued to bother me and have sometimes prevented me from enjoying my daily life. I have to find and fix the cause.

 数日前の夜に、珍しく、夢を見ました。とても不快な夢で、いまだに脳裏によぎるので、悩まされています。その夜は、2つの夢を見ました。まず、外出先でクレジットカードをなくす夢です。すぐに店に忘れたことを思い出し、店に電話して確認しました。すると、やはりカードはその店にありました。それで、店に戻ろうとしたのですが、店に戻るにはかなりの時間が必要になりました。歩いて行くしか術がなかったため、とても時間がかかったのです。あまりの長さに、店に戻るのを諦めかけました。その瞬間、目が覚めたのですが、疲れ切っていて、眠った気がしなかったです。夢だとわかり、ほっとしてまた眠りました。 
 そしたら、別の夢を見ました。夢の中で、ボクは、実際にいた会社で働いていました。その会社には、実際に仲の良かった同僚が何人もいました。でも、夢の中では、なぜか彼らにいじめられていたのです。それがとてもつらくて、なぜいじめられる原因を探していました。その時に、目が覚めたのですが、混乱状態でした。とても落ち込み、実際に彼らを傷つけるようなことをしたかを思い出そうとしました。でも、何も思い出せず、夢の原因もわかりませんでした。それ以来、この夢に悩まされ、日常生活を楽しめなくなっています。原因を見つけ、解決しないといけません。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?