見出し画像

【和訳】Bigger than the whole sky

Taylor Swift "Midnights(3 a.m edition)" track.15

喪失について歌った作品です。何の喪失かは曖昧ではっきりとは発表されていないようですが、聴いている人は自分の出来事に重ねてしまうこともあるのではないでしょうか。


No words appear before me in the aftermath
余波の中の私の前に言葉は何も思いつかなかった

Salt streams out my eyes and into my ears
潮の流れが目から流れ、耳に入った

Every single thing | touch becomes sick with sadness
私が触ったものは全て悲しさと共に病気になった

'Cause it's all over now, all out to sea
だって全ては終わり、海に行ったから

Goodbye, goodbye, goodbye
さようなら、さようなら、さようなら

You were bigger than the whole sky
あなたは大空よりも大きかった

You were more than just a short time
あなたはただの短い時間以上のものだった

And I've got a lot to pine about
切望していることがたくさんあるの

I've got a lot to live without
それなしで生きていかないといけないこともたくさん

I'm never gonna meet
もう決して会えない

What could've been, would've been
できたであろうこと、したであろうこと

What should've been you
あなたであるべきだったこと

What could've been, would've been you
したかもしれないこと、あなただったかもしれないこと

Did some bird flap its wings over in Asia?
アジアで鳥は羽を羽ばたかせた?

Did some force take you because I didn't pray?
私が祈らなかったから部隊があなたを連れて行ってしまったの?

Every single thing to come has turned into ashes
来るもの全ては灰に変わった

'Cause it's all over, it's not meant to be
だって全て終わったから。そうなるべきでは無かった

So I'll say words I don't believe
だから信じてない言葉を言うわ

Goodbye, goodbye, goodbye
さようなら、さようなら、さようなら

You were bigger than the whole sky
あなたは大空よえいも大きかった

You were more than just a short time
あなたはただの短い時間以上のものだった

And l've got a lot to pine about
切望していることがたくさんあるわ

I've got a lot to live without
それなしで生きていかなければいけないこともたくさん

I'm never gonna meet
もう決して会えない

What could've been, would've been
できたであろうこと、したであろうこと

What should've been you
あなたであるべきだったこと

What could've been, would've been
できたであろうこと、したであろうこと

What should've been you
あなたであるべきだったこと

(What could've been, would've been)
(できたであろうこと、したであろうこと)

What could've been, would've been you
できたであろうこと、したであろうこと

(Could've been, would've been)
(できたであろうこと、したであろうこと)

(Could've been, would've been)
(できたであろうこと、したであろうこと)

Goodbye, goodbye, goodbye
さようなら、さようなら、さようなら

You were bigger than the whole sky
あなたは大空よりも大きかった

You were more than just a short time
あなたはただの短い時間以上のものだった

And I've got a lot to pine about
切望していることがたくさんあるわ

I've got a lot to live without
それなしで生きていかなければいけないこともたくさん

I'm never gonna meet
もう決して会えない

What could've been, would've been
できたであろうこと、したであろうこと

What should've been you
あなたであるべきだったこと

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?