見出し画像

【和訳】Long Live

Taylor Swift "Speak Now" track.14

テイラーがファンへの感謝を歌った曲です!

I said remember this moment
この瞬間を覚えていてって言ったわ

In the back of my mind
心の中で

The time we stood with our shaking hands
私たちが立ちあがって手を振っていた時

The crowds in stands went wild
群衆は熱狂したね

We were the kings and the queens
私たちは王様と女王様だった

And they read off our names
彼らは私たちの名前を読み上げた

The night you danced like you knew our lives
あなたが私たちの人生を知っているかのように踊った夜は

Would never be the same
決して同じにはならないでしょう

You held your head like a hero
あなたはヒーローみたいに堂々としていたわね

On a history book page
歴史の教科書のページの

It was the end of a decade
あれは10年間の終わりだった

But the start of an age
でも新しい時代の始まりでもあった

Long live the walls we crashed through
私たちが壊した壁に万歳!

How the kingdom lights shined just for me and you
私とあなただけのためにどれほど王国の光が輝いたことか

I was screaming, "Long live all the magic we made"
私は叫んだ「私たちがつくった魔法に万歳!」

And bring on all the pretenders
偽善者たちをみんな連れて来て

One day we will be remembered
いつの日か私たちは覚えているでしょう

I said remember this feeling
この気持ちを覚えていてと言った

I passed the pictures around
周りに写真を回した

Of all the years that we stood there on the sidelines
サイドラインに立っていたすべての日々

Wishing for right now
今を願っていた

We are the kings and the queens
私たちは王様と女王様

You traded your baseball cap for a crown
あなたは野球帽を王冠のように扱った

When they gave us our trophies
彼らがトロフィーをくれた時

And we held them up for our town
私たちの町のためにそれを掲げた

And the cynics were outraged
そして皮肉屋は激怒した

Screaming, "This is absurd"
「こんなのバカバカしい」と叫んでいた

'Cause for a moment, a band of thieves
だってこの瞬間、泥棒たちのバンドが、

In ripped up jeans got to rule the world
破れたジーンズの彼らが、世界を制したから

Long live the walls we crashed through
私たちが壊した壁に万歳!

How the kingdom lights shined just for me and you
私とあなただけのために王国の光がどれほど輝いたことか

I was screaming, "Long live all the magic we made"
私は叫んだ「私たちが作った魔法に万歳!」

And bring on all the pretenders,
全ての偽善者たちを連れて来て

I'm not afraid
私は怖くないわ

Long live all the mountains we moved
私たちが動かしたすべての山に万歳!

I had the time of my life fighting dragons with you
あなたと一緒に、ドラゴンと戦いながら人生のひと時を過ごしたわ

I was screaming, "Long live that look on your face"
私は叫んだ「あなたの表情に万歳!」

And bring on all the pretenders
すべての偽善者たちを連れて来て

One day we will be remembered
いつの日か私たちは覚えているでしょう

Hold on to spinning around
ぐるぐる回るのにしがみついて

Confetti falls to the ground
紙吹雪が地面に落ちていく

May these memories break our fall
この記憶が私たちの没落を壊してくれるかもしれない

Will you take a moment?
一瞬だけ待って?

Promise me this
約束してほしいの

That you'll stand by me forever
ずっと私のそばにいると

But if,
でももし、

God forbid, fate should step in
神が禁じたら、宿命は来るべきだと

And force us into a goodbye
そして私たちにお別れを強いたら

If you have children someday
もしあなたがいつの日か子供を持ったら

When they point to the pictures
彼らが写真を指差した時には

Please tell them my name
お願いだから私の名前を彼らに伝えてね

Tell them how the crowds went wild
群衆がどれほど熱狂したかも

Tell them how I hope they shine
どれほど彼らが輝くことを願っているかということも

Long live the walls we crashed through
私たちが壊した壁に万歳

I had the time of my life with you
私の人生のひと時をあなたと過ごしたわ

Long, long live the walls we crashed through
私たちが壊した壁に万歳!!

How the kingdom lights shined just for me and you
私とあなただけのために王国の光がどれほど輝いたことか

And I was screaming, "Long live all the magic we made"
そして私は叫んだ、「私たちが作った魔法に万歳!」

And bring on all the pretenders, I'm not afraid
全ての偽善者たちを連れて来て、私は怖くないわ

Singing long live all the mountains we moved
「私たちが動かしたすべての山に万歳!」と歌っている

I had the time of my life fighting dragons with you  
あなたと一緒に、ドラゴンと戦いながら人生のひと時を過ごしたわ

And long, long live the look on your face
そしてあなたの表情に万歳!!

And bring on all the pretenders
全ての偽善者たちを連れて来て

One day, we will be remembered
いつの日か、私たちは覚えているでしょう

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?