Mariah Carey "BABYDOLL" アルバム Butterfly 洋楽和訳

この当時、マライア28歳。脅威。なんて大人っぽくて色っぽい28歳だろう。97年リリースのアルバム『Butterfly』から。
子供の頃は、こんな28歳になりたい、って思ってた。というか、28歳ってこんなに大人だと思ってた。

しっくり来る和訳が中々見つからなくて、自分で現代風に(マシーン=携帯をスマホとしたり)翻訳しちゃった。こんなにロマンチックで官能的な曲ってなかなかない。第2チャクラが活性化しそうな曲w

もっと皆に知ってもらいたいなー


【BABYDOLL】

It's 2:11 and I'm stressin'
2:11 私は苛々してる
Watching TV in my hotel suite I check my service every second
ホテルのスイートでテレビを見ながら
毎秒スマホをチェックしてる
At 2:10 you still hadn't called me (No, no, no, no) So I'm gonna leave my cell phone Turned on in my purse by the bed And before I fall asleep
2:10には貴方はまだ電話をくれなかった
だからバッグの中で電源を入れたまま、ベッドの側に置いておく
そして眠りに付く前に
I guess I'll just check my machine again and (Go check it one one time)
たぶんもう一回電話をチェックすると思う
Again because I'm obsessin' on you
だって貴方に夢中なんだもの


*Chorus

I wanna be your babydoll (I just wanna be your)
貴方のベビードールになりたいの
Wrap me up nice and tight (Wrap me up nice and tight)
優しく、そしてきつく抱きしめて欲しい
Love me all through the night
そしてひと晩中愛して欲しい
Come lay me down
ここに来て私を横たえて
Enfold me in your arms
貴方の腕で包んで
Cover me with velvet kisses
ベルベットのようなキスで覆って
Rock me on and on
激しく揺さぶって
and whisper softly to me You wanna be my babydol
そして貴方も私のベビードールになりたいって、そっと耳元で囁いて



Zonin' out thinkin' about
You and me between the sheets
ぼーっとしながら
貴方とシーツに包まっている所を妄想してる
I wanna get intimate
貴方と親密になりたいのに
But you're not within my reach (No, no, no, no)
貴方は私の手の届かないところにいる
So I'll have a little more wine
だからワインをもう少し飲むことにする
And I'll try to drink you out of my head
飲んで貴方を頭の中から追い出してしまおう
(Try, try, try, try, try, try, try, try)
And I lay awake awhile 'til I'm high enough
完全に酔っぱらうまで、横になったまましばらく起きてるわ
I can forget all about you until I wake up again
寝てしまえれば貴方のことを完全に忘れられるから

*Chorus

Slipping into dreams (Slipping into dreams)
夢の中に滑り込んで
I feel my love surround you
私の愛が貴方を包んでるのを感じる
My subconscious seems (My subconscious seems)
私の潜在意識は
To weave itself around you
貴方を中心に出来てるみたい
Do you care for me? (Do you care for me?)
私のこと気にかけてくれてる?
Beyond idolization
偶像化はいいから
Tell me how you feel
どう思ってるのか本当のこと教えてよ
But don't keep me at bay
でも長くは待たせないで
'Cause I won't be waitin' long
これ以上は待てないから


I wanna be your babydoll (I want you)
貴方のベビードールになりたい
Wrap me up nice and tight (So tight baby)
優しくきつく抱きしめて欲しい
Love me all through the night (All through the night)
ひと晩中愛して欲しい
Come lay me down (Come lay)
ここに来て私を横たえて
Enfold me in your arms
貴方の腕で包みこんで
Cover me with velvet kisses (Cover me)
ベルベットのようなキスで覆って
Rock me on and on and whisper softly to me
激しく揺さぶって
You wanna be my babydoll
貴方も私のベビードールになりたいって言って
Rock me on and on and cuddle up next to me
激しく揺さぶって、ぎゅっと抱きしめて
Come on and be my babydoll
ここに来て私のベビードールになってよ
Don't you wanna be
私のベビードールになりたくないの?
My babydoll


翻訳:Olga

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?