見出し画像

大谷翔平選手を応援しながら英会話:ホームラン競争に参加した初の日本人&投手

日本人初そしてMLB史上初の投手のホームラン競争(Home run derby)の出場。歴史的シーンでしたね。現在ホームラン王の大谷選手は一番最後にコールされました。感動的でした。

1回戦敗退でしたが見どころはいろいろありましたね。大谷選手は最初の1分は大きく出遅れましたがその後ホームランを量産しSOTO選手(写真右)と互角の勝負。最初の3分+1分(ボーナス)、1分の延長でも勝負がつかず、最後3スイング勝負。ここでSOTO選手が3スイングで3本スタンドに放り込むという脅威の勝負強さを見せて大谷選手もThe End。大いに盛り上がったのではないでしょうか?SOTO選手も大谷選手に負けず劣らず笑顔が爽やかな好青年でした。

今日はそんなhomerun derbyのオープンニングの大谷選手の下記の紹介動画から英語を拾ってみました。


「In 1921, Major League Baseball home run leader Babe Ruth took the mound for one of the last terms of his career. It took a century for another home run leader to start on the mound.

Shohei Ohtani those is just 26 years old, and while Ruth was becoming just a hitter, Ohtani continues as a starting pitcher, throwing 95 mile an hour fastballs and he is still putting up ruthian numbers at the place seven home runs of at least 440 feet this year. At his average exit velocity is among the best there is in all of baseball.

「The first Japanese born player and first pitcher to participate in the Home Run Derby, leading Major League Baseball with 33 home runs from the Los Angeles Angels Shohei Ohtani.」

Let's hear it for these eight sluggers in the 2021 T-Mobile Home Run Derby.」

<key word>
ruthian:ベーブルース級の
 参考:https://www.tokyo-np.co.jp/article/101151
Japanese born palyer:日本出身選手
exit velocity:打球速度
 参考:https://baseballgate.jp/p/605776/




この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?