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米海軍P8哨戒機が南シナ海の中国海軍基地を偵察(ザ・ドライブ)2020/5/15 ①

https://www.thedrive.com/the-war-zone/33482/navy-p-8-with-secretive-radar-pod-surveils-massive-chinese-naval-base-in-south-china-sea

Navy P-8 With Secretive Radar Pod Surveils Massive Chinese Naval Base In South China Sea

The flight comes amid escalating friction between China, the U.S. and various countries in the South China Sea, as well as Taiwan.

極秘レーダー搭載の米海軍のP8哨戒機が南シナ海の大規模中国海軍基地を偵察

中国、米国、台湾を含む周辺国同士の緊張が高まっている真っただ中での飛行


A U.S. Navy P-8A Poseidon maritime patrol aircraft flew a route close to China's Hainan Island in the South China Sea, which is home to a massive People's Liberation Army Navy base, earlier today. This particular aircraft is one of a small subset of the service's Poseidon fleet that is configured to carry a shadowy radar system known as the AN/APS-154 Advanced Airborne Sensor.

今日(訳者註:2020/5/15 )未明、米海軍のP8ポセイドン哨戒機が南シナ海の海南島(人民解放軍の大規模海軍基地がある)直近の経路を飛行した。この特定の機体はAN/APS-154先進空中センサーとして知られる情報収集用のレーダーシステムを搭載しているポセイドン哨戒機のうちの1機だ。

shadowy :「怪しい」という意味なのですが、ここでは「情報収集関係的な意味で怪しい」という意味にとりました。


On May 15, 2020, online plane spotter and Twitter user Golf9 spotted the P-8A, which carries the Navy Bureau Number 169010, flying a route through the South China Sea that took it around Hainan and into the Gulf of Tonkin. The Poseidon then turned around and exited the area along a similar path. The plane came within approximately 30 miles of the southern coast of the island, including passes by the sprawling Yulin Naval Base.

2020/5/15、オンライン上で航空機の観察を行っているツイッターユーザーのGolf9 が海南島周辺を通ってトンキン湾へ抜ける経路で飛行している海軍機体ナンバー169010のP-8Aポセイドン哨戒機を発見した。その後この哨戒機は方向を変え、同じ経路でこの海域を抜けていった。この機体は海南島の約30マイル南の沖合を通過したが、これは大規模な榆林海軍基地の沖合を含んでいる。

sprawling:大きく広がる

Golf9 also pointed out that 169010 is one of at least seven P-8As that have been observed carrying the AN/APS-154 in the past. The Advanced Airborne Sensor (AAS) is a large podded system that requires the installation of a special mount on the underside of the fuselage.

またGolf9は169010が 過去に AN/APS-154 を積載しているのを目撃された7機のP-8Aのうちの1機であることを指摘している。先進空中レーダー(AAS)は機体の下部に特殊なマウント(訳者註:取付用の土台)を必要とする大きなポッド型のシステムだ。

Raytheon developed the AN/APS-154 almost under a large degree of secrecy and its exact capabilities remain highly classified. The radar inside the pod is known to be an active electronically scanned array (AESA) type that can capture highly detailed imagery, even at night or in bad weather, while operating in a synthetic aperture mode and has a moving target indicator (MTI) functionality.

Raytheon社はAN/APS-154を極秘開発し、この正確な能力は高度な機密とされている。ポッド内のレーダーは アクティブ電子走査アレイ(AESA)型と知られ夜間や悪天候下でも高精細な画像を取得できる一方、合成開口モードや移動目標指示装置としての機能も有する。

The AAS is also specifically designed to work in complex littoral regions and scan sea and land areas at the same time with extreme fidelity. Traditional surface search radars are generally configured to spot and track objects of interest in one of these environments or the other, or have dedicated modes for both, and have trouble functioning in both simultaneously.

先進空中レーダー(AAS)は特に複雑な海岸地域において、高精度に海と陸地を同時にスキャンできるように設計されている。従来の表面錯綜レーダーは海または陸地、その他のもののいずれかの環境において対象物を発見し追跡、または、両方に専念するように設計されてきており、海と陸地両方で同時に機能することが難しかった。

littoral:海岸線の  fidelity:原形のとおりの configured:調整、設計  simultaneously:同時に

The Navy acquired the AN/APS-154 as a direct follow-on to the AN/APS-149 Littoral Surveillance Radar System (LSRS), an earlier and equally secretive Raytheon-developed podded radar that some of the service's P-3C Orions carry. You can read more about the AN/APS-149 and the AN/APS-154 here.

米海軍はAN/APS-154を,同じくRaytheon社によって以前、極秘開発され、一部のP-3Cオライオンが運用しているAN/APS-149海岸監視レーダーシステム(LSRS)の直接的な補助として獲得した。 AN/APS-149 と AN/APS-154についてはこちらでお読みください。

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Another AAS-equipped P-8A, this one with Bureau Number 169007, with a red arrow pointing to the radar pod.

もう1基のAASを搭載したP-8A、機体番号169007、のレーダーポッドに赤い矢印を指したもの。


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訳者あとがき

今回の記事は長いのでいくつかに分けることにしました。

前回ご紹介した潜水艦の洞窟基地のお話が日本のネットニュースでも取り上げられていますね。少し驚きました。今後も面白そうな記事をご紹介していければなと思います。



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