見出し画像

砂漠の家〜1994-2019It's finally over

彼は、アメリカに戻ったこの25年で多くの試練があったと語り出した、その時、踏ん張れたのは私の母の言葉を思い出したからだと言いました。母は25年前彼に言ったそうです。"あなたが私の娘から離れた時、あなたには幾つもの過酷な試練がやってきます。しかし彼女は太陽の子です、あなたが離れた後も彼女は気丈に振る舞い彼女と彼女の周りは変わらずあたたかさと幸せに満ちます。しかし、あなたが彼女を愛し続ける間は、彼女もあなたを愛しづつけるでしょう。彼女はそういう娘です"彼は母の言葉を信じ、どんな試練の時も私を思い私の愛を信じ乗り越えたそうです。しかし、彼は多くの人々の裏切りにより、人との接触を拒み、3歳の息子と、14歳の娘と3人で、何もない砂漠の家に住んでいました。家に人を招いたのも私が初めてだと言った。彼はとても頑固になっていました。しかし私は彼から、25年分の溢れるほどの愛をもらいました。しかし私はの体は喜びに反し、砂漠はエネルギーを吸い取りますそして倒れてしまいました、私は一時帰国しました。空港で彼は言った、もう一度神は私にチャンスを与えてくれた。私はあなたを2度と離しません。その言葉を聞いた後、日本に戻りました。帰国後私たちは、将来の事を話し合いました。。。しかし、彼の閉じた心は時に私にまで心を閉ざしました。彼の亡くなった母が25年前私に言った言葉を思い出しました。私のせいで子供達は深く傷つきました。我が家の子供達には癒しが必要です。彼の父は元特殊部隊に配属されベトナムに向かいました。帰国後彼の父は精神を病んだ、彼の父の奇行は、子供達に複雑な心を作ってしまった。特に一番下の当時8歳の双子に、、、彼の母は私に託しました。子供の頃、笑顔を失った息子をあなたは再び笑顔にさせました。彼をそばで癒し続けてあげてください。そして私は再び、今年の3月27日に彼の元で暮らす決心をしました。〜To be continued in Desert house〜

"BE CAREFUL WHAT YOU WISH"MY Right man Blog V.T
All our wishes come true but not in the forms we imagine.

In 1973 I graduated from college and planned to start working, have a family and take a year at a Zen monastery when I reached 40, like Philip Kapleau who wrote The Three Pillars of Zen. At 40, my family and business partners would not have been encouraging had I taken a year-long sabbatical. However, at 43 my family and 140 friends threw a farewell party for me at the Harvard Club before I left for a 13 month stay at a Federal prison.

What landed me in prison was my involvement in an “insider trading” case. I personally profited $50K. Legal fees cost me roughly $2M and fines and penalties another $1.8M. Moreover, I was no longer allowed to manage other people’s money, though all of my investors stayed with me until I was prohibited from working. As a result of my not being allow to work, my net worth today is not even a tiny fraction of what it would have been otherwise.

I didn’t think that my trading was criminal. But others obviously did. In any event, the cost of going to trial, fines, penalties and the sanctions placed upon me undoubtedly were punitive to an extreme. How do I feel? Pretty good as I play squash 4 – 5 times a week and I play with the prosecutor in my case. Why? Because I was born with the gene of happiness and the prosecutor is a wonderful guy, good squash player.

I did learn something from this ordeal: best be careful what we wish for as every wish will come true but not in the form we imagine. While I didn’t go to a traditional Zen monastery, monasteries are wherever we are as long as we open our eyes.

Ultimately, in terms of my experience, “life is 10% of what happens to us and 90% of how we react to it.” (Charles Swindoff)

今日の三行ラブレター💌 "I won’t leave you. Your English is fine. Works for me. I love you.I always have and always will"君を置いては行かない,貴方の英語は良いです。私の為にうごいてます。愛してる、 ずっと愛してるし 、これからもずっと..."I love you unconditionally."無条件にあなたを愛しています。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?