見出し画像

膨大な医療費(医療を受けるための旅費を含む)だが、日本の社会福祉が糞

医療について、諦めることにしました。従って、誕生日である明日6月8日、この世から消える予定です。

医療費(医療を受けるための旅費を含む)が、月15万円平均になっており、到底継続して自分で払える額ではなくなっているのですが、

福井市の生活保護担当課(生活支援課)に相談したところ、生活保護しかないということでしたが、生活保護の申請をしたところ、却下されました。

日本の社会福祉システムは、非常に貧弱です。

従って、東京まで医療を受けに行く費用が捻出不可能となりました。(預貯金全て医療費で使い果たしたため。)

地元大学病院(福井大学医学部附属病院)は、「田舎の大学病院にそんなことを期待されても困る、無理です、東京でも行け!」と言われたので、期待出来ない状態です。

そのため、医療について、諦めることにしました。

生きることについても、諦めることにしました。

冒頭の通り、明日誕生日ですので、消えることにしました。

===English===
I give up about take a medical treatments and examinations.

And also, I give up living and I will suicide tomorrow ( my birthday ).

Medical cost (including travel cost to Tokyo for take medical treatments and examinations) increase to 150,000 yen (about $1500 ) per month.

It can't pay myself.

I took counsel with Fukui city office public assistance section, and request social aid, but it rejected.

Japanese social aid system is very poor.

So, I can't pay medical cost and travel cost to Tokyo for take medical treatment and examinations. (My bank balance is now almost zero.)

Near University hospital (Fukui University hospital) said that " Such country's hospital can't examine your disease. I can't. Go to Tokyo!".

So I can't examine and take medical treatment near the hospital.

And so, I gave up about take medical treatments and examinations.

Also, I will give up living.

Tomorrow is my birthday, so I decided to suicide.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?