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英字新聞 【「Unpacking アンパッキング」 ゲーム・オブ・ザ・イヤー2021】         稲妻速報





【「Unpackingアンパッキング」 ゲーム・オブ・ザ・イヤー2021】

ウィッチビーム社の禅パズルゲームは、お引越し荷物の断捨離についての物語です



執筆者 特集記事担当デスクMarie Dealessandri
Wednesday 15th December 2021

 私は過去10年間で10回家を引っ越しました

 

 2013年にカナダに移り、2015年に英国に移るなど、楽しい引っ越しもありました。19歳で家を出たり、世界的感染拡大の際に4か月間で2回荷物を詰めなければならないなど、お世辞にも楽しいと言えない引っ越しもありました。

 

 しかし、引っ越しをするたびに自分の楽しいや幸福度のレベルに関係なく、1つのことは決して変わりません。それは、新しい家ごとに適切な品物の適切な場所を見つけることから得られる満足感です。どの食器棚に鍋を入れるかを決め、私の植物にぴったりの場所を見つけ、本をある棚から別の棚に3回も移動します。これは、ここよりもそこに置くべきと感じたからです。

 

 アメリカのファンタジー作家パトリック・ロスファスが書いた「サイレント・シングスのスローリガード」という主人公のオーリについての物語みたく、ちょうどいい感じになるまで、持ち物を常に微調整しています。

 

 これは、多くの人にとってはばかげたことのように聞こえるかもしれません。私にとって、それは嵐の後の静けさ、すべてが本来あるべき姿であるということを知ることの満足感を得ることができ、それは慰めであり、私がコントロールできるものであり、それは私に幸福感をもたらします。

 

 そして、それはまさに私の断捨離に対する思いです。

 

 今年11月にリリースされたウィッチビーム社のこの新しいゲームでは、プレイヤーは1995年から2015年まで、名前のない、一人称視点で主人公のお引っ越しを追跡し、荷物を開梱できます。ここで少しだけネタバレしますが、彼らの子供の寝室から最後のお引っ越しまで、人生という旅は多くのマイルストーンによって中断されます:大学入学、彼氏またはルームメイトと一緒に引っ越すことなどのイベントが用意されます。

 

 しかし、Unpackingは、実際には、主人公の持ち物のそれぞれに最適な場所であるとあなたが考えるものを見つけることではありません。そのプロセスは非常にもどかしいが、開梱は彼らの所有物を通して誰かを発見し、それぞれの動きで彼らの人生についてますます学ぶことについての人間の冒険です。そして多分その過程であなた自身の欲望を思いのママにできず少しだけ抑える必要があるかもしれません。

 

 ウィッチビーム社のこのゲームで決して衰えることのない新しい動きのたびに、ほとんど子供のような興奮の感覚があります。 Unpackingの1つ1つの新章に突入するたびに、箱の山で迎えられます。誰かが一緒にいる場合、主人公は誰と一緒に引っ越ししますか?箱の中身は?あなたがそれらのそれぞれを開け始めるとき、あなたは彼らの状況、彼らの好み、彼らの人生についてもっと学びます。

 

 穏やかな不思議の微妙な瞬間に満ちており、私が近年見たストーリーテリングの最高の例の1つでもあります。

 

 私はいつも対話なしで語られる物語のファンでした。私のお気に入りのグラフィック小説の1つ、愛の海は、海の向こうで漁師の夫を探している女性のありそうもない物語を語っています。 224ページの長さで、対話はありません。

 

 対話が欠けていると、それが何であれ、メディアは感情や状況を伝える他の方法を見つけることを余儀なくされます。Unpackingはこれを達成し、2021ゲーム・オブ・ザ・イヤーはUnpacking以外ありえないと思ってしまうほど完璧なものです。

 

 あなたが彼氏と決別し、新しい街のアパートに引っ越しという卒業証書があり、実家に戻った後あなたが隠したその写真、あなたがドラッグして移動するその子豚の貯金箱、増え続ける続ける世界中のランドマークのミニチュアのコレクション、最後、あなたがついに本物のソファを買う余裕があるその瞬間。

 

 Unpackingは奥深いだが、しかし、あなたが詮索しているように感じることは決してなく、また、主人公の生理用タンポンや生理用ナプキンの箱を整理するときのように、小さなイノベーションに満ちています。

 

 それは多くの人にとって平凡に聞こえ、それほど大したことではありませんが、ゲームの中で月経の存在を認め、月経を取り上げたビデオゲームなんて考えられず見たこともありません。 日常生活のことを探求することには非常に多くの価値があり、その価値はUnpackingをプレイする楽しさの核心です。

 

 このゲームに対する私の思いは、2018年から、リリースを辛抱強く待っており、このゲームをプレイしたいという気持ちは散り散りにならずに、ゲームのリリース後、一刻も早くこのゲームの評価・感想を執筆し、みんなさんにシェアしたいわけです。

 

 若い世代はゲームキューブなどのゲーム機を見たことがないから、ゲームキューブという得体のしれない謎の物体どこに置くべきなのかわかりません。

 

 世界中のプレイヤーは、なぜこのゲームの中で品物をかまどやオーブンの中に置けない理由を理解していません。

 

 

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以下略

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長いわ腹減ったーもうむりぽ(´・ω・`)

 

 

 

 

【新しい単語 覚えとけ】

 

○spoil

〔~の〕ネタバレをする[になる]
◆物語などの驚きの要素(どんでん返し・結末など)を明らかにすること。多くの場合、「その作品をこれから楽しもうとする人にとって迷惑」というニュアンス。
◆【用法】ネタをばらす人・ネタバレの原因になる事柄 + spoil + 作品など (+ for + 影響を受ける人)
◆【参考】spoiler

・Don't spoil the movie for others. : 映画のネタバレをして、他の(人)の楽しみを奪わないでください。

・Can someone spoil it for me? : 誰かネタバレしてくれませんか?◆【場面】物語の展開や結末を手っ取り早く知りたい。

 

 

【Unpackingのプレイ動画はポッキーさんやレトルトさんのユーチューブチャンネルをご覧ください。】

 

 

 

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Unpacking | Games of the Year 2021

Witch Beam's zen puzzle game is a relatable tale about what you leave behind, and more importantly, what stays with you

 

 

 

 

I have moved houses ten times in the past ten years.

Some were happy moves -- moving to Canada in 2013, moving to the UK in 2015. Some were deeply unhappy moves, like leaving home at 19 or having to pack my bags twice within four months during a global pandemic.

But one thing never changes, regardless of my level of happiness at the time of each relocation: the satisfaction I derive from finding the right place for the right item in each new home. Deciding which cupboard the pans will go into, finding the perfect spot for my plants, moving a book from one shelf to another three times because I feel like it belonged there more than here. I'm Auri in Patrick Rothfuss' The Slow Regard of Silent Things, constantly making the slightest adjustments to my belongings until it feels just right.

This might sound like a ludicrous thing to enjoy to many people. For me, it's about calmness after the storm, the satisfaction to know that everything is just as it should be. It's comforting, it's something I can control, it brings me joy.

And that's exactly how Unpacking felt to me.

Witch Beam's title, which released this November, lets players follow an unnamed and unseen protagonist across house moves, from 1995 to 2015, and unpack their belongings. From their childhood's bedroom to a final move that I will not spoil, the journey is punctuated by many milestones: going to uni, moving in with partners or flatmates, and more.

But Unpacking isn't actually about finding what you deem is the perfect place for each of the protagonist's belongings. While it very much scratches that itch, Unpacking is a human adventure about discovering someone through their possessions, and learning more and more about their life with each move. And maybe a little bit about yourself in the process.

There's a sense of almost child-like excitement with each new move that never falters in Witch Beam's title. Every single time you enter one of Unpacking's dioramas, you're greeted with a pile of boxes. Who is the protagonist moving in with, if anyone? What's in the boxes? As you start opening each one of them, you learn more about their situation, their tastes, their life.

It's full of subtle moments of calm wonder, and it's also one of the best examples of environmental storytelling I've seen in recent years.

I've always been a fan of stories told without words. One of my favourite graphic novels, A Sea of Love, tells the improbable tale of a woman looking for her fisherman husband across the seas. It's 224 pages long and doesn't feature any dialogue.

When words are missing, the medium, whatever it is, is forced to find other ways to communicate emotions and situations. Unpacking accomplishes this and then some with such perfection that it was impossible for me to not pick it as my game of the year.

There's that diploma that a partner doesn't leave room for you to display in your new city apartment. That photo you hide away after you move back to your parents. That piggy plush you drag from move to move. That collection of worldwide landmark figurines that keeps growing from flat to flat. That moment where you can finally afford a real couch.

Unpacking is intimate but never feels like you're prying, and is also full of small revolutions, like when you're organising the protagonist's boxes of tampons and sanitary towels. It might sound mundane to many people, and not that big of a deal, but I personally can't think of any other video game acknowledging the existence of menstruation. There is so much value in exploring the mundane things of life, and that value is at the core of what makes Unpacking an absolute delight to play through.

My love for this title is also about the way a community rallied behind it, patiently waiting for its release since 2018 and eagerly sharing their experience once it released. A younger generation not understanding where a GameCube-like console is supposed to go because they don't know what it is. Players in certain parts of the world not getting why you can't store something in your oven.

 

 

 

 

 

 

【出所:https://www.gamesindustry.biz/articles/2021-12-15-unpacking-games-of-the-year-2021】

 

欧州最大のゲームメディアであるEurogamer.netを運営するGamer Netoworkによるゲーム業界向け情報サイトの英字新聞です。

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