Name, Image, Likeness 米国の学生アスリート

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	タイム大好き楽しむマガジン

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★ 第747号

こんにちは、発行人のTOMOKO-SANです。

今年の夏バテ&熱中症対策は、飲む点滴とも言われている「甘酒」
レシピにしようと思います。(^-^)v

昨日、今日とヨーグルトと(ブルーベリーやリンゴなど)フルーツと
を混ぜたスムージーをいただきました。

美味しいし、元気が出る気がする。(^o^)

このメルマガは、タイム誌を「できるだけさらりと
(まずは自分が)楽しむために♪」をモットーに創っています。
縁あって、今、こうして読んでいてくださっているあなたに
「英語って面白いなぁ~バイブレーション」が
伝わりますように。

それでは今回も早速・・・

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TIME July 3 2023 Issue 第二弾 SPORTS/ COLLEGE SPORT

◆ "High Flyer" By Sean Gregory
How Texas track-and-field star, Sam Hurley used his TikTok savvy
to score nearly $1 million in deals.
https://time.com/6284880/sam-hurley-track-and-field-tiktok-nil-texas/

"Sam Hurley"という名前で検索すると、まずSNS、特にTikTokの"Influencer"
としての情報がたくさんヒットします。(+_+)

しかし、彼はSNS上のスターであると同時に、走り高跳び(High Jump)
でかなりの実力をもつ学生アスリート(College Athlete)テキサス大学の2年生(sophomore)です。

■ NILとNCAA

The overwhelming majority of college athletes who earn in the neighborhood of $1 million or more to market their name, image, and likeness (NIL), like Hurley does, perform athletic feats before 50,000 to 100,000 fans in packed football stadiums or sold-out basketball arenas.

100万ドル前後稼いでいる米国の学生アスリートの大部分は、アメフトやバスケで活躍しつつNIL(=自分の名前(name)、画像(image)、肖像権(likeness))をマーケティングしている。

July 1 marks the second anniversary of the day that college athletes, at long last, were given the freedom to profit off their personal brands. NCAA dropped its arcane rules preventing athletes from signing third-party sponsorship deals.

NCAA(全米大学体育協会= National Collegiate Athletic Association ;アメリカでは「エヌ・シー・ダブル・エー」とも呼ばれるーウィキペディアより)は、2021年7月、ついにこれまで学生アスリートたちが民間企業などとスポンサーシップ契約を結ぶことを禁じてきた規則を失くすことを決めました。(今では、アマチュアの学生アスリートもNIL契約を結ぶことができるように、なりました!) (^^)d

Since then, companies and collectives have been offering athletes deals ranging from millions for
multiyear marketing agreements to meal money for an appearance or social media post.

以来、企業は学生アスリートたちを広告やPRに起用するための契約を申し出るようになりました。
(^~^)

According to Opendorse, a company that connects athletes with businesses, some 90,000 college athletes have made money on its platform. It expects athletes to have earned more than $100 million in NIL by the end of 2023.

今年の終わりまでには学生アスリートたちは1億ドルを稼ぎ出すと予測されている... もうこれは一大ビジネスですね。 (・o・;)

■ NIL契約する学生アスリートがインフルエンサーの場合v(^o^)v

Hurley, the Texas high jumper, presents a crucial case study. He has leveraged his enormous social media following into earnings that, he says, are approaching $1 million.

インフルエンサーの場合、企業とのNIL契約の契約額は、そりゃぁフォロアー数に影響されるでしょう。
陸上選手のトップ選手であるテキサス大学Sam Hurleyは...19歳でめっちゃ儲かっているわけですね(^^♪

最新のランキングでは↓学生アスリートNIL契約 推定契約金25位。
(トップ25でアメフトかバスケの選手じゃないのは、2位の体操選手Olivia DunneとHurleyのみです。)
https://www.on3.com/nil/rankings/player/nil-100/

Since becoming a college athlete, he's signed NIL deals with brands such as Amazon, Jimmy Dean, Vuori athletic apparel, and Bubble, the skin-care company. Hurley has continued to expand his fan base via TikTok lip-syncs, often sung without a shirt.

高校時代にTikTokのスターとして有名になったHurley。いくつか動画見てみましたが、確かに、シャツを脱いでるか、タンクトップシャツでも美しい?胸板や腕の筋肉美を見せて踊りながら、リップシンキングしてるものが多い!(^ー^) Good Looking💓

Hurley's creating a novel path toward college-sports riches. Influencer first and foremost, athlete second, with each job gilding the other.

「大学スポーツでリッチになる」という新しい道を開拓しているようなHurleyは、まずインフルエンサー第一、アスリートであることは第二の立場。それぞれの立場が互いに輝きを与えあっている。(^^)d

■ NIL契約制度の欠点(shortcomings)(>_<)

The nearly $1 million Hurley's earned as a college athlete through NIL
isn't commensurate with his value to the University of Texas athletic department.

実のところ、NILでHurleyが稼ぐ金額(100万ドル)はテキサス大での彼のSNSスターとしてのバリューには見合っていません (not commensurate)。
(-_-)ウーム

At Texas two sports, football ($161.5 million) and men's basketball ($23.6 million) accounted for 91% of the athletic department's haul attributable to a specific sport during the 2021-22 academic year, according to federal data.

The school's 13 other varsity sports teams - track and field among them - accounted for just $18.5 million in revenue, the remaining 9%, combined.

テキサス大学のathletic departmentが得る「もうけ(haul)」の91%はアメフトかバスケットボールからもたらせれており、残り13のスポーツ競技(Hurleyの陸上も含む)は、合算で残りの9%分のみ。

His story, however, also points to the shortcomings of a model that allows athletes to make money only through outside deals and may make people take a careful look at who is benefiting from NIL, who is not, and what still needs to change.

大手スポーツブランドとの契約というと、プロスポーツ選手と企業との契約と同じ?のように思えますが、 NCAAの選手である以上(学生スポーツであり、プロではないため)、現行のNIL契約制度上は、試合成果・成績ボーナスのような企業からのインセンティブ(出来高の報奨金)は受け取れません。

A fairer market for college athletes seems like an inevitable next step in the evolution of the industry. And to Hurley's credit, he acknowledges the shortcomings in the current system.

"There's enough money in this NCAA world for everyone," says Hurley. "I'm all for everybody eating."

SNSでインフルエンサーの学生アスリートで、実力もあるHurleyのような人が出てくればでてくるほど、NIL制度が改善されていくというのは、スポーツ業界にとって次のステップとなるのでしょう。 (+_+)

今回は、このへんで。 (^-^)

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