見出し画像

【35歳、単独渡米。初めて語学留学】ロサンゼルスに到着して、わくわくが止まらなかった私。

LAにいる間も、時間を見つけてオンライン英会話をしていた。
さすがに毎日同じ時間にすると言うのは難しかったけれど、隙間時間にしていた。
アメリカにいたのだから、他のアメリカ人講師と時差なくレッスンをしてもらえたのがとてもラッキーだった。

日本にいるときには、時間が合わない講師にも会うことができた。

今回は、ロサンゼルスに到着して、2日目のレッスンを復習してみようと思う。

🌻🌻🌻
以下、講師との話を書き起こしてみた。
講師から直された部分は太文字にしてある。

Can I tell you something that's been going on lately?
I'm in LA right now.
I'm really nervous because I'm going to take a test tomorrow.
I'll probably be placed in the lowest level class.

最近起こっていることを話してもいいですか?私は今LAにいます。明日テストを受けるのでとても緊張しています。おそらく一番下のレベルのクラスに入れられるでしょう。

Something strange happened today.
I went into town to check the location of the test center tomorrow.
I followed the address and there was a hotel there, next to an Italian restaurant.
I couldn't find the center, so I asked someone at the hotel.
It turned out the center was inside the hotel.
I'm glad I checked today because it took me ages to find it.

今日、奇妙なことが起こりました。明日のテストの場所を確認するために町へ行きました。住所に従っていくと、イタリアンレストランの隣にホテルがありました。試験会場が見つからなかったので、ホテルの人に尋ねました。それはホテルの中にあることがわかりました。今日確認しておいてよかったです。見つけるのに随分時間がかかったからです。

I'm currently staying in a dormitory.
I have my own room, but the bathroom, toilet, kitchen, and washing machine are shared.
I plan to buy food at the supermarket and cook my own meals.

現在寮に住んでいます。自分の部屋はありますが、バスルーム、トイレ、キッチン、洗濯機は共同です。食事はスーパーで食材を買って自分で作る予定です。

My dorm mates told me that there are many students from Saudi Arabia at the school.
I have never met a Saudi Arabian, so I'm really looking forward to meeting them.
I hope everyone is kind to me.
I also want to speak English with many students.
In order to be able to speak English, I want to make many friends other than Japanese.

寮の友達から、学校にはサウジアラビアからの学生がたくさんいると聞きました。私はサウジアラビアの人に会ったことがないので、彼らに会えるのをとても楽しみにしています。みんなが私に優しくしてくれるといいなと思います。また、たくさんの学生と英語で話したいです。英語が話せるようになるために、日本人以外の友達をたくさん作りたいです。


HAVE A GOOD DAY!

■他の雑談については、コチラ■

■自己紹介記事は、こちら■

 🌻🌻🌻

私が利用している、Camblyのサービスについて知りたい方は、コチラ↓



この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?