見出し画像

【和訳】 glaive - pissed

ノースカロライナ州を拠点として活動しているシンガー、glaiveのデビューEPから"pissed"の和訳です。

[Intro]
I'm so pissed, I'm so pissed, I'm so pissed
超ムカつく、超ムカつく、超ムカつく
I don't know what it is, but I'm so pissed
なんなのか分かんないけど、とにかく超ムカついてる

[Chorus]
I'm so pissed, I'm angry as fuck
超ムカつくし、マジで腹立ってる
I wanna kill myself, but you're calling my bluff
自殺してやりたいよ、けどどうせ君は嘘をついてると言うんだろ
And your boyfriend wants to be just like us
*¹君の彼氏は俺らみたいな人気者になりたがってる
I know you're tired of this shit, yeah, enough is enough
君がもうこの戯言にうんざりしてるってことは分かってる、でももう限界なんだ
I'm so pissed, I'm angry as fuck
超ムカつく、マジで腹立ってる
I wanna kill myself, but you're calling my bluff
自殺したいよ、けどどうせ君は嘘をついてると言うんだろ
And your boyfriend wants to be just like us
君の彼氏は俺らみたいな人気者になりたがってる
I know you're tired of this shit, yeah, enough is enough
君がもうこの戯言にうんざりしてるってことは分かってる、でももう限界なんだ

[Verse]
And I'm so angry all the time
いつでも俺は超腹立ってる
Got pins and needles in my spine
*²ストレスで背中が痛むんだ
It's not that bad, I'm quite alright
#痛みは全然大丈夫だよ、別に大したことないから
Got two damn angels by my side
ただ*³二人の天使が俺の側にくっ付いて離れないんだ
And I don't do much, I don't leave my house
俺は大したことやってないし、家に引きこもってる
But I don't even need to, my friends leave me out
友達は俺を仲間外れにするから、そもそも家から出る必要なんかないんだよ
And I don't need a girl, I don't need a spouse
女の子も必要ないし、理解してくれるパートナーも必要ない
And that boy wanted smoke, now there's blood in his mouth
*⁴喧嘩を売ってきた奴の口の中はもう血まみれさ
And I've always said karma's a bitch
売ってきた奴の自業自得だっていつも言ってるだろ
I walk in that function, I step in that bitch
俺がパーティに行けば、俺がパーティに踏み入れたら
And everyone talks so I'm talking my shit
#みんなが噂話をしてるから俺も有る事無い事喋るんだ
And I'm done with the frontin', I guess this is it
けどもう見栄を張るのはやめだ、これで最後にしよう

[Chorus]
I'm so pissed, I'm angry as fuck
超ムカつくし、マジで腹立ってる
I wanna kill myself, but you're calling my bluff
自殺してやりたいよ、けどどうせ君は嘘をついてると言うんだろ
And your boyfriend wants to be just like us
君の彼氏は俺らみたいな人気者になりたがってる
I know you're tired of this shit, yeah, enough is enough
君がもうこの戯言にうんざりしてるってことは分かってる、でももう限界なんだ
I'm so pissed, I'm angry as fuck
超ムカつく、マジで腹立ってる
I wanna kill myself, but you're calling my bluff
自殺したいよ、けどどうせ君は嘘をついてると言うんだろ
And your boyfriend wants to be just like us
君の彼氏は俺らみたいな人気者になりたがってる
I know you're tired of this shit, yeah, enough is enough
君がもうこの戯言にうんざりしてるってことは分かってる、でももう限界なんだ


*¹自身の彼女が彼氏である自分よりもglaiveに夢中なため
*²ストレスが原因なのか引きこもりで同じ姿勢をずっとしているのが原因なのかは不明
*³天使が側にいる=自殺願望のこと(?)
*⁴返り討ちにしてやったの意

#和訳が怪しい箇所


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?