Dynamic Publishing with a Headless CMS 見出しがないCMSでダイナミックな出版

Dynamic Publishing with a Headless CMS
見出しがないCMSでダイナミックな出版

Sabine Ocker, Comtech Services
October 1, 2020
Comtech サービス社、ザビーネ・オッカー著
2020年10月1日

Last month, we invited Barry Grenon and Kevin Kuhns of Genesys to come to the CIDM Monthly Round Table and give members a demo of their dynamic publishing environment. Since a headless CMS is an essential component for that environment, I circled back around with Barry and asked him a few questions. Below are his responses.
先月、我々は Genesys のバリー グレノンとケヴィン・クーンに月例CIDM円卓会議に来て、そしてメンバーに彼らのダイナミックな出版環境のデモを与えるよう招待いました。見出しがないCMSがその環境のために必須コンポーネントですから、私はバリーとぐるりと回って戻り、そして彼に少数の質問をしました。 以下は彼の回答です。

Sabine: Can you tell us about your role at Genesys—what are you responsible for, how long have you worked there, what kind of deliverables are created by your organization?
ザビーネ:あなたのGenesys での役割について教えていただけませんか? - 我々にあなたが何に対して責任があるか、あなたがどれほど長い間そこで働いてきているか、どんな種類の提出物があなたの組織によって作られるか

Barry: I have been working for Genesys for 13 years. Currently, my role is Director, Information Experience (IX) Platforms. My team is responsible for the administration and customization of our various IX websites. Deliverables include website content (prime delivery) covering all aspects of our technical documentation. This online content is also a source for generated PDF, in-application contextual help, and in-application notifications.
バリー:私は13年間(今まで) Genesys で働いてきました。 現在、私の役割は、情報経験(9)プラットフォーム部長です。 私のチームは我々の種々のIXウェブサイトの管理と専用化に対して責任があります。 提出物が我々の技術ドキュメンテーションのすべての様相をカバーしてウェブサイトコンテンツ(主要な配信)を含みます。 このオンラインのコンテンツは、また、生成されるPDF、アプリ内文脈上の手助けとアプリ内通知のための情報源です。

Sabine: Can you help readers who might not be familiar with a headless CMS environment understand what it entails?
ザビーネ:見出しのないCMS環境に精通していないかもしれない読者がそれが何を必要とするか理解するのをあなたは手伝うことができますか?

Barry: A headless CMS separates content from output, which may not sound so revolutionary to the Technical Communications industry. But because it is API based, it gives web development teams more flexibility to build their sites on whatever stack they want. It also allows for easy sharing of content across silos, leveraging output APIs. One significant aspect of headless CMS is all content is de facto highly structured.
バリー:見出しのないCMSは、出力からコンテンツを切り離します。テクニカル・コミュニケーション産業にとって、それほど革命的に聞こえないかもしれない。けれどもそれがAPIベースであるから、それは彼らが欲するどんなスタック上でも彼らのサイトを作るためにウエブ開発チームにもっと多くの柔軟性を与えます。 それは同じく、出力 API をてこ入れして、複数のサイロにわたりコンテンツの容易な共有を可能にします。見出しのないCMSの1つの重要な局面はすべてのコンテンツが事実上行動に構造化されます。

You start by building page schemas, which typically map conceptually to the “web page” as the unit of delivery, and not a more abstract “chunk” that maps to a different information modeling theory (i.e., DITA). In my opinion, this frees up your mind to think about your content more naturally, that is, in terms of what your readers need to read. But it also forces you to make your content structured; you can’t really “get started” without a page schema: you need fields in your user forms and fields in the backend for the thing to work at all.
あなたは、ページ概要を構築することによって、始めますが、それは配信単位として典型的に概念的に「Web ページ」にマップし、異なった情報モデリング理論(すなわち、 DITA)にマップするいっそう抽象的な「大きい塊」ではありません。私の意見では、これは、いっそう当然あなたのコンテンツについて考えるため、すなわち、あなたの読者が読む必要があるものに関して、あなたの心を開放します。 けれどもそれは同じくあなたにあなたのコンテンツを構造化させることを強います;あなたはページスキーマがなければ、実際、「始める」ことができません:あなたはあなたの利用者フォームのフィールドとそのことがともかく、うまくいくために後端のフィールドを必要とします。

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