見出し画像

【詩】君のいる場所


僕は、どこへでも行ける。

灼熱のアラスカ 
草木生い茂るサハラ砂漠 

遥かなる馬頭星雲の鼻面だろうが 
未発掘の古代ファラオの棺の中だろうが 

僕が想像しうる場所であるなら 
どこへでも行くことができる。

ただし、君のいる場所を除いて。

君がどこにいるか、僕は知らない。

いや。
知っているのかもしれない。

思い出したくないだけ。
それを認めたくないだけ。
知らないふりをしてるだけ。

そうかもしれない。
あるいは、そうでないかも。

でも、どちらでもいい。
そんなのどうでもいいこと。

いずれにせよ、どうせ僕は 
君のいる場所へ行けないのだから。

君がどこにいても。
たとえ、僕のすぐ目の前にいるとしても。


Where You Are


I can go anywhere.

Burning Alaska
Sahara Desert with abundant vegetation

The nose of the distant horse head nebula
Inside an unexcavated ancient Pharaoh's cage

If I can imagine it, I can go anywhere.

However, except where you are.

I don't know where you are.

Wrong.
I may know that.

I just don't want to remember.
I just don't want to admit it.
I just pretend I don't know.

Might be so.
Or maybe not.

But either is fine.
It does n’t matter.

Anyway, I can't go to where you are.

Wherever you are.
Even if you are right in front of me.

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/