見出し画像

【詩】マリオネット


  あたしは マリオネット

  舞台の上で クルクルまわり
  糸に絡まる 木偶人形 

あたしは あなたに作られた 

あなたが望めば 盗みもする 
あなたが願えば 殺しもする 

ほんの少し 糸を引くだけ 
あなた次第の 腕と脚 

ときどき糸が 絡まるけど 
いつか糸は 切れるけど

  あたしは マリオネット
  あたま空っぽ 空虚な仕草
  姿みじめな 吊り下げ人形 

あなたがいないと 駄目になる 

あたしはあたしを 救えない 
あなたでなければ 救えない 

ひとりで立つこと できなくて 
笑うことさえ 叶わない 

あなたの指 動かなければ 
あなたが糸 引かなければ  


Marionette


I am a marionette

Around like a solo piece on the stage
Kidding doll entangled with thread

I was made by you

I also steal if you want
I will kill if you wish

Just pull a little thread
My arms and legs up to you

Occasionally the thread entangles
Someday thread can expire

I am a marionette

The head is empty and the gesture is empty
Hanging doll that is misguided

If you are not there I will be useless

I can not save me
I can not save without you

I can not stand by myself
Even laughing can not fulfill

Without your fingers
If you do not draw thread

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/