見出し画像

自分への戒め 【英作文】

I decided not to scratch my face. I`m high school student, and suffering from my acne.
My father always makes fun of me saying it is dirty. I can understand my father says, but it isn`t easy to treat it especially while I`m young.
In my opinion, I have less acne compared to arround me, but It doesn`t change what I want to make it relieved.
It is easy for me to consider how to treat acne, but it is difficult to carry it out.
In fact, it seems that I have to live regular routines sleeping early and having moderate amount of foods.
It is a little difficult to carry it out being examine student. I have to study for future relief.
It is limited when I can study, so I don`t want to regret not doing.
I was scold by my father not keeping hygene arround me.
I think it unrational what my father says, but I want to try changing myself to surprise my father.
I have little time left deciding my course of university. Maybe, it is just about 3 month left to decide.
I concern that my father doesn`t let me choose what university to go.
I want to be trusted by him, but I tend not to speak of myself.
I think it need to consult him and my mother about my future course more even if I`m fearing objecting.
This was written to warn myself....


和訳 グーグル翻訳より
私は顔をかかないことに決めました。
高校生ですがニキビに悩んでいます。 父はいつも私を「汚い」とからかいます。 父の言うことは理解できますが、特に若いうちは治療が簡単ではありません。
私は周りに比べてニキビは少ないほうだと思っていますが、ニキビを治したいことに変わりはありません。 ニキビを治す方法を考えるのは簡単ですが、実行するのは難しいです。 実際、早寝と適量の食事という規則正しい生活をしなければならないようです。 受験生でそれを実行するのは少し難しいです。 将来の救済のために勉強しなければなりません。
勉強できる時間は限られているので、やらずに後悔したくないです。 私は自分自身を衛生的に保っていないと父に叱られました。
父の言うことは理不尽なことが多いと思いますが、父を驚かせるために自分を変えていきたいと思っています。
それと大学の進路を決める時間はほとんど残されていません。 おそらく、決断まであと3か月ほどしかないでしょう。 父が私に進学先の大学を選ばせてくれないのが心配です。 彼に信頼されたいのに、自分のことはあまり話さないほうです。 反対されるのを恐れずに、将来の進路についてもっと彼と母に相談する必要があると思います。 これは自分自身を戒めるために書きました...

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?