見出し画像

【詩】TOKYO DEEP DARK

Doom,doom, beginning of end
Cry,cry, flowing blood and tears
Not,not, satisfaction alright
I was made for pain

I'm very stuck in my breath…don't like it
No need a mercy or jealousy
Luck goes away of my hands
Everything…more illusion

Fall in down,TOKYO DEEP DARK
I wanna go back in time…
My life is like a gemstone
Fall in down,TOKYO DEEP DARK
I say,one two three…to be cremated

Fall in down,TOKYO DEEP DARK
I wanna go back in time…
My life is like a rainbow
Fall in down,TOKYO DEEP DARK
I say,one two three…to be cremated

Black,black, fill everything
Sad,sad…I just wanna peace
Bye-bye, help me to say goodbye
To ward this crazy world

I'm very stuck in my breath…don't like it
No need a mercy or jealousy
Luck goes away of my hands
Everything…more confusion

Fall in down,TOKYO DEEP DARK
I wanna go back in time…
My life is like a treasures box
Fall in down,TOKYO DEEP DARK
I say,one two three…to be cremated

Fall in down,TOKYO DEEP DARK
I wanna go back in time…
My life is like a pure liquid
Fall in down,TOKYO DEEP DARK
I say,one two three…to be cremated

【対訳】

破滅…終焉の始まり
慟哭…流れるのは血と涙ばかり
もう、何にも充たされる事は無い
俺は生まれた、苦痛の為に

息が詰まりそうで気分が悪い
憐憫も侮蔑も要らない
この手から幸福が逃げて行く
何もかもが…幻のようだ

堕ちて行く、TOKYOの深い闇へ
俺は戻りたかった
人生が宝石のようだったあの日々へ
堕ちて行く、TOKYOの深い闇へ
3つ数えて…全ては灰になる

堕ちて行く、TOKYOの深い闇へ
俺は戻りたかった
人生が虹のようだったあの日々へ
堕ちて行く、TOKYOの深い闇へ
3つ数えて…全ては灰になる

漆黒…何もかも塗りつぶせ
悲壮…俺は平穏が欲しかっただけなのに
バイバイ…別れの勇気を俺にくれ
この狂える世界の全てに

息が詰まりそうで気分が悪い
哀れみも蔑みも無用に願いたい
この手から幸福が逃げて行く
何もかもが…混乱しているようだ

堕ちて行く、TOKYOの深い闇へ
俺は戻りたかった
人生が宝箱のようだったあの日々へ
堕ちて行く、TOKYOの深い闇へ
3つ数えて…全ては灰になる

堕ちて行く、TOKYOの深い闇へ
俺は戻りたかった
人生が澄んだ水のようだったあの日々へ
堕ちて行く、TOKYOの深い闇へ
3つ数えて…全ては灰になる

(pixivにて既出)

この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?