見出し画像

【和訳】Shawn Mendes - Because I Had You

Shawn Mendesは歌声もルックスも最高のカナダ男子です
Because I Had You はアルバムShawn Mendesを繰り返し聴いているうちにいつの間にか好きになりました
アルバムごと聞くと繰り返すにつれて最初とは違う印象になって行くのが楽しいです
隠れた名曲を見つけた感じがあって良いですよね

和訳は参考程度にお願いします

I think it's time that I be honest
もう正直になるべきだよね
Should've told you not to go
君に行かないでって言うべきだった
Thought I knew just what I wanted
自分が何を求めているかなんてわかってるって思ってたんだ
I didn't know myself at all
でも自分のことを何もわかってなかった

You're with somebody I can't be, yeah
君は僕じゃ及ばないような人と一緒にいる
But I can tell that you're happy
でも君が幸せだって言うのはわかるんだ

It's time for me to finally meet somebody new
僕もついに新しい人と出会う時なんだ
Take her to all the places that I took us to
君と行った場所全部に彼女を連れて行く
And she might help me forget but loving her is something I could never do
そして彼女は忘れさせてくれるはず、でも僕は決して彼女を愛することはできない
Because I had, because I had you
なぜなら僕は君に出会ってしまってるから

Hey, remember when I told you
覚えてる?
That you and I will go down in history together, yeah
僕たちは一緒に歴史に名を残すだろうって言った時のこと
And does your sister ask about me?
君の妹は僕のことを聞いてきたかい?
You and I, what we had, is it gone forever?
僕たちも、僕たちの思い出も、永遠に無くなってしまうのかい?

You're with somebody I can't be, yeah
君は僕じゃ及ばないような人と一緒にいる
But I can tell that you're happy
でも君が幸せだって言うのはわかるんだ

It's time for me to finally meet somebody new
僕もついに新しい人と出会う時なんだ
Take her to all the places that I took us to
君と行った場所全部に彼女を連れて行く
And she might help me forget but loving her is something I could never do
そして彼女は忘れさせてくれるはず、でも僕は一生彼女を愛することはできない
Because I had, because I had you
なぜなら僕は君に出会ってしまってるから

There's nothin', oh
There's nothin' left to lose
失うものは何もないさ
Because I had you, babe
だって僕は君を手に入れてたんだから
There's nothin'
Nothin' that I could do
僕にできることは何もない
I wish I had you
君とよりを戻せたらなあ

But I think it's time I finally found somebody new
でも新しい人を見つける時なんだ
And tell myself that she's the one that get me through
そして彼女こそが僕を救ってくれる人だって自分に言い聞かせるよ
And she might help me forget but loving her is something I just couldn't do
彼女は忘れさせてくれるはず、でも彼女を愛することだけはできない、
Because I had you
なぜなら僕は君に出会ってしまっているから


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?