すなおの和訳#114: あなたって一体誰なの?何がしたいの?

おはようございます!

今日はFifth HarmonyのWho are youという曲を訳します!

恋人でも友人でもコロコロ立場を変える人っていますよね。

そんな人に対しての混乱している気持ちを表現している曲です!

具体的には「あなたって一体誰なの?」「何がしたいの?」っていうような混乱している気持ちです。

ぜひ歌詞の意味を知って&聴いてみてください!!

では訳していきます!


Uhh uhh uhh
Uhh uhh uhh
Uhh uhh uhh

Monday, you sent me flowers
月曜日、あなたは私に花を贈ってくれた

Tuesday, made me feel stupid
火曜日、私を馬鹿みたいな気分にさせた

Wednesday, the world was ours
水曜日、世界は私達のものだった

Thursday, you didn't prove it
木曜日、あなたはそれを証明しなかった

Friday, fell back in love
金曜日、また恋に落ちた

Saturday, we didn’t talk
土曜日、私たちは話さなかった

Sunday, you said you needed space
日曜日、あなたが距離を置きたいって言ってきた

Do you miss me? Am I crazy?
私のこと恋しい?私っておかしいのかな?

Am I losing hold of your love, baby?
私はあなたの愛に囲まれていた感覚を失っていってる?ねえ

Either you want me or you don’t
あなたが私を欲しくても欲しくなくても

I need to know, I need to know
私は知る必要がある、知る必要があるんだ

Who are you today?
今日のあなたは誰?

Will you be the sun or the pouring rain?
あなたは太陽になってくれる?それとも降りしきる雨?

Who are you tomorrow?
明日のあなたは誰?

Will you make me smile or just bring me sorrow?
あなたは私を笑顔にしてくれる?それともただ悲しみを持ってくるだけ?

Who are you (who are you?) gonna be when I’m lost and I’m scared?
私が迷って怖がっている時、あなたは誰になる?(あなたは誰?)

Who are you (who are you?) gonna be when there’s nobody there?
そこに誰もいない時、あなたは誰になる?(あなたは誰?)

Who are you (who are you?) today, ‘cause I am still (still) the same
今日のあなたは誰?(あなたは誰?)だって私は今も(今でも)同じだから

Uhh uhh uhh
Uhh uhh uhh

Monday, you had my heart
月曜日、あなたは私の心を持っていた

Tuesday, you had me screaming
火曜日、あなたのせいで私は叫んだ

Wednesday, we didn’t part
水曜日、私たちは別れなかった

Thursday, you didn’t mean it
木曜日、あなたはそれを本気で言ったわけじゃなかった

Friday, I shook it off
金曜日、私はそれを手放した

(Saturday, you got it wrong)
(土曜日、あなたはそれを悪いように捉えた)

Sunday, I said I needed space
日曜日、距離を置きたいって私が言った

Do you miss me? Am I crazy?
私のこと恋しい?私っておかしいのかな?

Am I losing hold of your love, baby?
私はあなたの愛に囲まれていた感覚を失っていってる?ねえ

Either you want me or you don’t
あなたが私を欲しくても、そうじゃなくても

I need to know, I need to know
私は知る必要がある、私は知らなくちゃいけない

Who are you today?
今日のあなたは誰?

Will you be the sun or the pouring rain?
あなたは太陽になってくれる?それとも降りしきる雨?

Who are you tomorrow?
明日のあなたは誰?

Will you make me smile or just bring me sorrow?
私を笑わせてくれる?それともただ悲しみを連れてくるだけ?

Who are you (who are you?) gonna be when I’m lost and I’m scared?
私が迷って怖がっている時、あなたは一体誰になるの?(あなたは誰?)

Who are you (who are you?) gonna be when there’s nobody there?
そこに誰もいない時、あなたは誰になる?(あなたは誰?)

Who are you (who are you?) today ‘cause I am still the same
今日のあなたは誰?(あなたは誰?)だって私は今でも同じだから

Who are you? Who are you? Who are you?
あなたは誰?あなたは誰?あなたは誰?

It’s so strange how the same thing
すごく変、今までと変わらないことがこんなにも

Can make you feel so right but bring you so much pain
こんなにもぴったりだって思わせる、でもたくさんの苦しみも伴う

It’s so strange how the same face can make you love until it hurts
すごく変、同じ顔がこんなにも愛を感じさせる、それがあなたを傷つけるまで

Where do we go?
私たちはどこに向かっているの?

(Where do we go?)
(私たちはどこに向かっている?)

I need to know
私は知る必要がある

(I need to know)
(私は知らなくちゃいけない)

Who are you today? (Today?)
今日のあなたは誰?(今日は?)

Will you be the sun or the pouring rain? (Or the pouring rain?)
あなたは太陽になってくれる?それとも降りしきる雨?(それとも降りしきる雨?)

Who are you tomorrow?
明日のあなたは誰?

Will you make me smile or just bring me sorrow?
私を笑顔にしてくれる?それともただ悲しみを連れてくるだけ?

Who are you (who are you?) gonna be when I’m lost and I’m scared?
私が迷って怖がっている時、あなたは誰になるの?(あなたは誰?)

Who are you (who are you?) gonna be when there’s nobody there?
そこに誰もいない時、あなたは誰になる?(あなたは誰?)

Who are you (who are you?) (who are you) today (today), ‘cause I am still the same (I'm still), the same
あなたは誰?(あなたは誰?)(あなたは誰)今日(今日)、だって私は今までと(今でも)同じだから

Oh yeah, the same
そう、同じ

Uhh uhh uhh
Uhh uhh uhh


最後まで読んでくださってありがとうございます!

今日も良い一日を過ごしましょう!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?