見出し画像

The Greatest Comedian "Shimura Ken"

【Current Topics Vol.3】The Greatest Comedian "Shimura Ken"

I think the all Japan people were surprised by the sudden news. Comedian Ken Shimura has passed away due to coronavirus pneumonia on 25th Mar.

He has been the greatest comedian since my parents were kid. **He always showing to make us laugh and entertain us for many years on TV. **
I remember when I was teenager, eating dinner with my family, watching and laughing what he did sketches on TV.
I feel so sorry and sad cuz he vividly appeared on TV just before. My thoughts and prayers are with him.

The most impressive of the news stories was the interview with Mr. Shimura's older brother. "I can't go to the hospital, nor go to the crematorium."
This is a shocking fact.** It seems that most people cannot say the last goodbye to those who died due to the coronavirus. **What if that happened to someone close to you ...?

Everyone, this is not another person. Take thoughtful actions before sorrow spreads. And Mr. Shimura, thank you very much for giving us a smile.

(Written By SACCI & MINO)

【日本語】日本の食卓に、笑顔をありがとう

突然のニュースに、日本中が驚いたと思います。コメディアンの志村けんさんが、3月25日、新型コロナウイルス肺炎のため亡くなりました。

私の両親が子どもの頃から人気のコメディアンです。数々のTV番組で日本のお茶の間を楽しませてくれました。私も10代の頃、家族と一緒に夕食を食べながら、テレビで志村さんのコントを見て笑っていたことを覚えています。

つい最近までテレビに出演していたのに、本当に残念です。ご冥福をお祈りいたします。

何度もニュースが流れていた中で、一番印象に残ったのは、志村さんのお兄さんのインタビューです。「病院に会いに行くこともできず、火葬場に行くこともできない。」これは衝撃的な事実です。コロナウイルスが原因で亡くなった方とは、最後のお別れを言うこともできないそうです。あなたの身近な人でそんなことが起こってしまったら…?

皆さん、これは他人事ではないのです。悲しみが広がる前に、よく考えた行動をしましょう。

そして志村さん、私たちに笑顔をくれて、本当にありがとうございました。

(ライター/SACCI)


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?