見出し画像

#12 恐れの裏側 〜 The Other Side of Fear 〜

朝起きると、窓から外の光と、我が家のがじゅまるが視界に入ります。
そして最近、今日も朝を迎えられた!って感じる。
生きてることがとにかく幸せと思う。
The first things I see in the morning are the sunlight and my little Banyan tree.
Recently, I feel that “yay! I am having another beautiful morning!”
I am just happy to be alive.

でもね、その反面、私も不安や恐れの感情を抱くこともあります。
On the other hand, I sometimes feel anxious or fear.

そんなときは、ちょっと頑張って明るい方を向くように意識します。
具体的に、どういうことを考えるようにしているかをシェアしますね。
In that case, I try to look at the brighter side of things.
I write slecifically about some of my strategies.

今回も大丈夫 〜 Just Fine as Always 〜

まず、大切な人々の笑顔を思い出します。
私の健康をサポートしてくれている方の笑顔も。
そして、今までたくましく生きてきたことも。
私の場合は、大きな病気や怪我をしたことないことや、色々なことを達成したりしてきたことを自分に言い聞かせます。
First, I remember the smiles of my loved ones, close friends, and doctors.
I also remember that I have lived strongly.
In my case, I tell myself that I have never got serious diseases or injuries and that I have accomplished so many things.

そう、今までなんとかなってきたんだから、きっと今回も大丈夫。
Yes, it is going to be okay because it has been so.

思ってるより強い 〜 Stronger than You Think 〜

そして2つ目、私は強い人間の子孫であることを思い出します。
地球上であった様々なことを生き延びたご先祖様がいるから、今の私がいる。
Second, I remember I am the descendent of strong people.
I am here because my ancestors have survived.

怖いという感情は、生き残るためにあると教えていただきました。
自分を守るための感情であると。
それから、人は知らないことを恐れる傾向があると。
The feeling of fear is to survive.
It is to protect ourselves.
Plus, people tend to be afraid of what we do not know.

大学生のときに、進化論についての授業がとても面白いと感じた私は、これを聞いて、本当に納得しました。
I was interested in the evolutionary theory when I was a college student, so I understand this naturally.

それを踏まえて考えると、恐れすら愛おしくなる。
不安を抱えていた自分を抱きしめたくなる。
私を大切にしてくれてありがとう。
When I know this, I even start to love “fear.”
I want to hug myself including anxiety.
Thank you, “fear and anxiety,” for trying to protect me.

ありがとう、でも 〜 Thank you, BUT 〜

何かを恐れるのは全然オッケー。
でも、怖いからこそなぜ怖いのか考えて、
事柄によっては、調べて、理解すればもっといいんじゃないかな。
怖いままにしておくと、ずーっとそれが気になってしまうから。
It is totally okay to be afraid of something.
But, it will be better if I can consider why it scares me.
I can also study to understand it.
If you keep ignoring the feeling, it may stay in your mind.

難しそうと思って踏み込んでいなかった分野の
興味のあることや、やらなくてはいけないものも、
ちょっと勇気を出して始めてみると、意外と簡単だったりする。
There are things that I am interested in and I need to do in the field which seems difficult.
But, if I start working on it, I often figure out it is easier than I expect.

不安になったとき、自分に言い聞かせてあげてね。
Tell this to yourself when you need to.

こういう理由で怖かったんだね。
でも、思っていたよりずっと、私は強いみたいよ。
だって、あんなことも、こんなんことも、乗り越えてきたじゃない。
だから安心して。
肩の力を抜いて、今日も笑顔で過ごそう!

Okay, now I know the reason why I am scared.
But, it seems that I am much stronger than I thought.
You know, I have overcome a lot.
So, RELAX. 
Take it easy and smile for the new day!

私事ですが、先日、お誕生日を迎えました。
家族、友人、このnoteを読んでくれている皆さま、いつも本当にありがとう。
Well, I am another year older.
Thank you from bottom of my heart, my family, my friends, and you reading my articles!

さあ、今日は天赦日!
素敵な1日になりますように!
It is Auspicious Day today! Have a great one!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?