見出し画像

#90 単調な作業 〜 A Monotonous Task 〜

今、ときめくことはなんですか?
When is your heart racing?

今、好きなことは?
What do you like to do?

ときめくことや好きなことを好きと思うことに許可を出していますか?
そういうものに触れる時間、取れていますか?
Do you allow your heart to be racing or do you allow yourself to do what you like?
Do you take that kind of time in your day?

夢中 〜 Being Engrossed 〜

以前、「夢中になれる趣味を見つけた方がいい」とアドバイスをいただいたことがあります。
Someone recommended me to find some hobby that I can be engrossed.

好きなことはたくさんあるけど、趣味かと聞かれるとすぐに返事できない時期でした。
何か勉強するにしても、資格といった結果を求めてしまう。
※資格だと、勉強する順番とかがわかりやすくていいけどね!
At that time, it was hard for me to answer what my hobbies are even though I have things that I like.
When I learn something, I want some kind of results, for example certifications.
Studying for certifications has process that make the challenge easier, though.

認められたいって気持ちが強めなのかな。
Probably, I want to be recognized.

そんなモヤモヤがあった中でも、
頭の片隅に「夢中になれる趣味が欲しい」という願望を常に持ちながら、
好きなことは続ける時間をとっていました。
I felt gloomy, and yet I kept doing what I like to do having my desire, I would love to have engrossing hobbies.

贈り物 〜 A Gift 〜

私は夫にも、このことを話していたのですが、
ある日「ダイヤモンドアート」なる工作キットをプレゼントしてくれました。
I talked about the desire to my husband, and one day he gave me a kit for “diamond art”.

「ダイヤモンドアート」は、絵がマス目分けされていて、そこに指定された色のビーズを置いていくというもの。
It is similar to painting by numbers. I put beads instead of painting.

私は、ピンセットを使ってビーズを置いていく作業がお気に入り。
I love putting beads with tweezers.

夫よ、ありがとう。
My hubby is the best.

正体 〜 The Identity 〜

1日のうちにいろんなことをしたい私。
I want to do various things in a day.

それに対して、それぞれの成果みたいなものを求めてちゃ、続くものも続かなくなっちゃうよね。
If I need results in every activity, it’s hard to continue.

そんな私にとって、「ダイヤモンドアート」は好きなことでもあり、
無になって、没頭できる。
Personally, I like “diamond art” and I can get absorbed in it without distractions.

瞑想と似たようなメリットをどんどん受け取っています。
Interestingly, I receive merits that I can get via meditation.

それが、「夢中になる」の正体でした。
It turned out that being engrossed is meditating.

夢中になれることを1日の中に取り入れてみては?
What about taking a time for fun meditation?

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?