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成田空港の第2第3ターミナルの状況

先に書いたように、久しぶりに成田空港から飛行機に乗りました。
飛行機の出発まで、時間の余裕があったので、第2ターミナルの中を歩いてみました。

4階のクレジットカードラウンジについては、この記事に書いた通りです。

たくさんの店舗があるのですが、ビックカメラやおみやげ物屋など物販の店が閉じているように見えました。やはり、前のようにはお客さんが来ないのでしょう。閉店情報は、ここから見えます。

ラウンジでゆっくりした後、第3ターミナルに向かっていくと、前よりも歩きやすくなっていました。距離は変わらないのですが、風に当たる部分が減りました。

成田空港のサイトhttps://www.narita-airport.jp/jp/news/notice_access_210907から引用

しかし、第3ターミナルから第2ターミナルに行く、帰りのルートは相変わらず、風に吹かれる区間が長いままでした。これは改善されるのかどうか不明ですが、重たい荷物を持っていたのでくたびれました。

私は、帰省するとき、ある時期までは、羽田空港を利用していました。いわゆるLCCが始まり、飛行機代がとても安いので、最近はもっぱら成田空港のLCCを利用しています。

LCCの運賃は、時期によって変わりますが、今回の往復飛行機代は2万円未満でした。これは、羽田空港を出発する飛行機に、株主優待券で片道分乗ったときとほぼ同額です。

空港までの時間が多少長くても、LCCの安さは魅力的です。

そして、羽田空港の場合、地方都市に行く飛行機の搭乗ゲートは、大阪や福岡などへ行く飛行機のそれより、遠いところにあります。乗客は割と長い道を歩かなければなりません。さらに、タラップまでバスに乗っていかないといけない時もあります。

ひどい差別です。

成田空港の場合、数回、バスに乗せられたことはありますが、ほとんどは搭乗ゲートから飛行機に乗れます。

その意味で、差別はありません。

タイトル写真は、成田空港のサイトから引用。

Status of Terminal 2 and 3 at Narita Airport

As I wrote earlier, I took an airplane from Narita Airport for the first time in a while. I had some time to spare before my flight departed, so I walked around Terminal 2.

The credit card lounge on the 4th floor is as I wrote in this article.

There are many shops, but it seemed that the shops selling goods such as Bic Camera and souvenir shops were closed. After all, customers will not come like before. Closing information can be found here.

After I relaxed in the lounge, walking towards Terminal 3 was easier than before. The distance doesn't change, but the part hit by the wind has decreased.

However, the return route from Terminal 3 to Terminal 2 was still very windy. I don't know if this will be improved, but I was tired because I had heavy luggage.

Until a certain point, I used Haneda Airport when I went back to my hometown. The so-called LCC has started, and the airfare is very cheap, so recently I mainly use the LCC at Narita Airport.

LCC fares change depending on the time of year, but the round trip airfare this time was less than 20,000 yen. This is about the same amount as a one-way flight departing from Haneda Airport with a shareholder complimentary ticket.

Even if the time to the airport is a little longer, the cheapness of LCC is attractive.

And in the case of Haneda Airport, boarding gates for flights to regional cities are farther away than those for flights to Osaka or Fukuoka. Passengers have to walk a long way. In addition, sometimes you have to take a bus to the gangway.

It's terrible discrimination.

In the case of Narita Airport, I have been put on a bus a few times, but most of the time I can board the plane from the boarding gate.

In that sense, there is no discrimination.

The title photo is quoted from the Narita Airport website.


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