見出し画像

浅草橋駅でスカイアクセス特急に乗って、成田空港に行きました

この記事で書いたように、先日、久しぶりに成田空港に行きました。

成田空港に行く時、これまではKO線で新宿駅まで行って、そこから山手線で日暮里まで行って、スカイライナーという座席指定の特急を利用していました。
JRの成田エクスプレスを利用する方法もありますが、スカイライナーよりも高いのです。

しかし、今回は、新宿駅から総武線の浅草橋駅まで行って、そこから京成成田スカイアクセス特急を利用しました。このスカイアクセス特急は、座席指定ではないので、費用が安いです。

このルートだと、合計1470円で成田空港まで行けます。一方、スカイライナーを利用する場合、2755円かかります。

スカイライナーに乗る方が約30分早く成田空港に着きます。しかし、今回は時間に余裕があったので、浅草橋駅を経由して行ってみました。平日の朝7時過ぎに新宿駅を出発しましたが、それほど混んでおらず、楽でした。

京成線で成田空港に行く場合、色々なルートがあるようで、検索すると、新線新宿駅から馬喰横山、東日本橋経由で行く方法とか、新宿駅から日暮里駅に行き、座席指定でない京成線の特急に乗る方法もあります。

それぞれ少しづつ料金も違います。乗り継ぎの時間も考えないといけないので、不慣れな人には、ややこしいです。

また、以前は、成田空港から戻ってくるときは、東京駅までの直通バスを使っていました。バスの料金は千円だったのですが、今は1300円に値上がりしています。東京駅から新宿駅までかかる費用を合わせると、1498円になり、スカイアクセス特急とほぼ同額です。

そこで、帰りもスカイアクセス特急に乗ったのですが、この電車は、浅草橋駅に止まるときと止まらない時があるので、注意が必要です。本当にややこしいです。

そして、今回の旅行で、行きの電車は予定通りに運行したのですが、帰りのKO線の沿線で火災が起きていました。そのため、特急電車が動かず、新線新宿駅から急行電車に乗りました。毎日、東京の電車では何かのトラブルが起きています。

タイトル写真は、「京成電鉄、成田スカイアクセス線に15年ぶり新車両「3100形」。2019年秋導入」記事より引用。

I took the Sky Access Limited Express at Asakusabashi Station and went to Narita Airport..

As I wrote in this article, the other day, I went to Narita Airport for the first time in a while.

When I went to Narita Airport, I used to take the KO line to Shinjuku station, then take the Yamanote line to Nippori and use the Skyliner, a limited express train with reserved seats. There is also a way to use the JR Narita Express, but it is more expensive than the Skyliner.

However, this time, I went from Shinjuku Station to Asakusabashi Station on the Sobu Line and used the Keisei Narita Sky Access Limited Express from there. This Sky Access Limited Express is cheaper because it doesn't have reserved seats.

With this route, you can go to Narita Airport for a total of 1470 yen. On the other hand, if you use the Skyliner, it costs 2755 yen.

The Skyliner will arrive at Narita Airport about 30 minutes earlier. However, this time I had time to spare, so I went via Asakusabashi Station. I left Shinjuku Station after 7:00 on a weekday morning, but the train was not so crowded, so it was easy.

If you go to Narita Airport by Keisei Line, there are various routes. If you search, you can also go from Shinjuku Station on the new line via Bakuro-Yokoyama and Higashi-Nihonbashi, or go from Shinjuku Station to Nippori Station and take the Keisei Line limited express without seat assignment.

Each one has a slightly different price. I have to think about transit time, so it's confusing for inexperienced people.

Also, before, when I came back from Narita Airport, I used a direct bus to Tokyo Station. The bus fare used to be 1,000 yen, but now it has risen to 1,300 yen. If you add the cost from Tokyo station to Shinjuku station, it will be 1498 yen, which is almost the same as the Sky Access Limited Express.

So I took the Sky Access Limited Express on my way back, but I have to be careful because this train sometimes stops at Asakusabashi Station and sometimes it doesn't. It's really confusing.

And on this trip, all the trains to Narita Airport ran as planned, but there was a fire along the KO line on the way back.
Therefore, the limited express train did not work, so I took the express train from Shinjuku Station on the new line. Every day, something goes wrong with the trains in Tokyo.

The title photo is quoted from "Keisei Electric Railway, new train for the first time in 15 years on the Narita Sky Access Line".

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?