見出し画像

『あの病気』の感染拡大の前と後の私の生活 :その6 スポーツクラブ通い

『あの病気』が感染し始めるまで、だいたい隔週で近くのスポーツクラブに通っていたものです。通い始めたのはいつからだったか、はっきりと覚えていませんが、多分20年くらい前からだったと思います。
勤務先の福利厚生サービスの内容がこの20年間に何回か変わったので、色々なスポーツクラブに行きました。

最初に行ったところは、大宮駅前の、ホテルの上にあるセントラルスポーツでした。週末だけ利用できるパターンで申し込んで、かなり安かったのですが、設備はかなり古かったです。でも客層はよく、掃除とかも行き届いていたので、何年間かは通いました。

元々、私は体育は苦手で、学校の通知簿の評価もだいたい2だったのです。「そんな人がスポーツセンターに行っているのは不思議ですね」と私が当時のかかりつけの医者に言ったら、医者は笑っていました。

その後、北上尾のコナミスポーツに通いました。福利厚生サービスで割安に使えるようになったからです。比較的新しく、コナミ独特の器具もあって、気に入っていました。

しかし数年後、その福利厚生サービスが変わり、コナミは使えなくなり、土呂駅から歩いて10分のセントラルスポーツ、さいたま新都心駅から5分のゴールドジムなどを転々としました。ゴールドジムは、ボディビルダー系の男が多くて、女性は少なかったですが、ここはやたら音楽がやかましくて、今一つでした。

その後、今の場所に引っ越しして、当時使えていた福利厚生サービスで、KO線永山駅前のNASに通いました。ここはとっても老人客が多かったです。機器も古く、従業員によっては客への対応も悪く、残念でした。

さらに数年後、福利厚生サービス自体がなくなり、橋本駅近くのルネサンスにここ数年間行っていました。機器は古かったですが、土曜日だとお客さんの数もさほど多くなかったので、よく行きました。

最後に行ったのは、去年の3月頃だったと思います。その時はまだ、お客さんがそれまでと同じ程度には来ていました。すでに、よそのスポーツセンターで集団感染したというニュースが流れていたと思います。

今、私が行ったことのあるスポーツセンターはどこも営業を継続しています。しかし、少なくとも『あの病気』が過去のものになるまでは、私はスポーツセンターに行くことは無いでしょう。

マスクをして運動するなんて、素人が高地トレーニングするみたいだし(マスクをして近所を駆けている人はたびたび見ますが)。運動中はともかく、脱衣室は結構、人と人との間の距離が近いのです(今は工夫されたかもしれませんが)。
そして、私はサウナ室に入ると、鼻がむずむずしてくしゃみをしてしまうのです。これはとってもまずいですね。

運動したあと、サウナと風呂に入るのは、私にとって最大のリラックスでしたが、それができなくなってとても残念でなりません。

My life before and after the spread of "that disease" : Part 6 Going to a sports club

I used to go to a nearby sports club about every other week until "that disease" started to get infected. I don't remember exactly when I started going, but I think it was about 20 years ago.
The benefits services at my place of employment have changed several times over the last 20 years, so I went to various sports clubs.

The first place I went to was Central Sports, which is located above the hotel in front of Omiya Station. I applied for a pattern that can be used only on weekends and it was quite cheap, but the equipment was quite old. However, the customer base was good and the cleaning was perfect, so I went there for several years.

Originally, I was not good at physical education, and the evaluation of the school notice book was about 2. "It's strange that such a person goes to a sports center," I told my doctor at the time, and the doctor was laughing.

After that, I went to Konami Sports in Kita-Ageo. This is because the welfare service has made it possible to use it at a bargain price. I liked it because it was relatively new and had Konami's unique equipment.

However, a few years later, the welfare service changed and Konami became unusable, and I changed to Central Sports, which is a 10-minute walk from Toro Station, and Gold's Gym, which is a 5-minute walk from Saitama Shintoshin Station. At Gold's Gym, there were many bodybuilder men and few women, but the music was so loud here that it wasn't good enough.

After that, I moved to my current location and went to the NAS in front of Nagayama Station on the KO Line with the welfare service that was available at that time. There were a lot of elderly customers here. It was a pity that the equipment was old and some employees did not respond well to customers.

A few years later, the benefits service itself disappeared and I went to the Renaissance near Hashimoto Station for the past few years. The equipment was old, but on Saturday there weren't many customers, so I went there a lot.

I think the last time I went was around March last year. At that time, the number of customers was still as high as before. I think there was already news of an outbreak at another sports center.

All the sports centers I've been to are still open. But at least until "that disease" is a thing of the past, I won't go to a sports center.

It's like an amateur training in high altitudes when exercising with a mask (although I often see people running in the neighborhood wearing a mask). Aside from exercising, the dressing room is quite close to each other (although it may have been devised now).
And when I enter the sauna room, my nose becomes itchy and I sneeze. This is very bad.
Taking a sauna and a bath after exercising was the most relaxing thing for me, but I'm very sorry that I couldn't do it.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?