見出し画像

All I Need to Hear - The1975 (和訳)

訳 by @shosemin

Get out my records
When you go away
People are talking
I miss what they say
レコードを取り出す
君が去るとき
みんなはしゃべっていて
ぼくはそれを聞き逃して

See it all means nothing, my dear
If I can't be holding you near
So tell me you love me
'Cause that's all that I need to hear
ねぇほら、何もかも意味がない
あなたをそばで支えられないのなら
せめて愛してるって言って
それだけ聞けたらぼくはいい

I sit at my kitchen
With nothing to eat
With so many friends I
I don't wanna meet
キッチンに座り込む
食べるものがない
ダチがたくさんいる
なのに会いたくない

'Cause I don't need music in my ears
I don't need the crowds and the cheers
Just tell me you love me
'Cause that's all that I need to hear
音楽なんて聴きたくない
人の群れも歓声もぼくには要らない
ただ愛してるって
それだけ聞けたらぼくはいい

And I've been told so many times before
But hearing it from you means much more
So much more
まあたくさん言われてきたけど
君から言われるのではまた全然意味が違う
はるかにまたもっと

Reply to my message
And pick up my calls
You see, I wrote you a letter
It was no use at all
返事をくれないかな
電話も出てくれないかな
ほら、手紙だって書いたんだ
出番はなかったけど

And oh, I don't care if you're insincere
Just tell me what I wanna hear
You know where to find me
A place where we lived all these years, yeah
And tell me you love me
Cause that's all that I need to hear
And tell me you love me
That's all that I need to hear
君が誠実じゃなくたっていい
ただ僕の聞きたいこと、言ってくれたらいい
僕の居場所は知ってるだろう
この何年僕らが過ごした場所、ね
愛してるって
それだけ聞けたらぼくはいい
愛してるって
それだけ聞けたらいい

Instagramでは海外の写真をアップしています。https://www.instagram.com/shosemin/