見出し画像

My Dream(私の夢)

I am Jigme Dorji

and I work at Seisa International High School Hachioji, Japan.

私の名前はジミードルジ、日本の星槎国際高等学校八王子で働いています。


With a desire to explore and communicate with people from different cultures, I decided
to come to Japan looking for an opportunity to enhance my knowledge and skills by
immersing in a place with such advanced facilities and services as Japan. 

異文化の人たちと探求し、コミュニケーションを取りたいと思い、日本のような高度な設備やサービスがある場所で、自分の知識やスキルを高める機会を求めて日本に来ることを決意しました。

I was born and raised in Bhutan

-a very small country in between two giant countries
India and China. Coming from a very small developing country, I have always wanted
to see more, more places, cultures, countries and people.


私はブータンで生まれ育ちました -。ブータンは、インドと中国の2つの巨大な国の間にある非常に小さな国です。非常に小さな発展途上国から来た私は、もっと、もっと多くの場所、文化、国、人々を見たいといつも思っていました。

I started working with Seisa in 2019

and it has been a wonderful experience. It was
nice to interact with people from different backgrounds and experiences. Listening to
their life stories and experiences helped me dream to learn and explore more. As a kid
I imagined being a somebody in politics and helping to change the world. Today, I am in
the school in Hachioji, Japan and responding to “Jigme Sensei.” Teaching them about
country and culture. I am very fortunate to find something that excites me every day,
where I get to share my experiences to the students. It has helped me broaden my
horizons and gave me a wonderful opportunity to continue towards the original aims I
had while first coming to Japan.

2019年にSEISAと仕事を始めたことは、素晴らしい経験です。異なる背景や経験を持つ人々と交流して、彼らの人生の物語や経験を聞くことで、私はもっと学び、探求することができました。政治に参加し世界を変えることが夢でした。今日、私は八王子の学校で、「ジグメ先生」と呼ばれていて、国や文化について教えています。毎日私をワクワクさせるものを見つけ、私の経験を学生に分かち合うことができてとても幸運です。
視野を広げることができ、来日当初の目標に向かっていく素晴らしい機会を与えてくれました。


In the short time that I've come to know about Seisa and Japan, I have come to believe
that nothing in life is impossible. I realized that I being away from home and
experiencing different things and facing hardships makes you more human with bigger
dreams. Finally, I want to share that I really wish for a continuing strong relationship
between Bhutan and Japan.
 

SEISAと日本について知るようになった短い時間で、私は人生で不可能なことは何もないと信じるようになりました。私は家から離れていて、さまざまなことを経験し、困難に直面していることで、より大きな夢を持つ人間性が高まることに気付きました。最後に、ブータンと日本の
強い関係が続くことを心から願っていることをお伝えしたいと思います。

この記事が参加している募集

オープン学級通信

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?