見出し画像

【和訳】What Was I Made For – Billie Eilish

From Barbie The Album

I used to float
前は漂っていた
Now I just fall down
でも今はただ下に向かってる
I used to know
前は知っていた
But I'm not sure now
でも今はよくわからない
What I was made for
私が何のために作られたのか
What was I made for?
私は何のために生まれたの?

Takin' a drive
ドライブをして
I was an ideal
私は皆の理想だった
Looked so alive
生き生きとしてたけど
Turns out I'm not real
どうやら私はリアルじゃないみたい
Just somethin' you paid for
ただお金を払って買われただけ
What was I made for?
私は何のために生まれたの?

'Cause I don't know how to feel
どう感じたらいいのかわからない
But I wanna try
でもできるようになりたい
I don't know how to feel
感じることができないの
But someday, I might
でもきっといつか来る
Someday, I might
いつか感じられる日が

Mm, mm, ah
Mm, mm, mm

When did it end?
いつ去ってしまったの?
All the enjoyment
かつてあった喜びは
I'm sad again
また悲しくなってしまった
Don’t tell my boyfriend
ボーイフレンドには言わないで
It's not what he's made for
彼はそのために作られたんじゃないもの
What was I made for?
私は何のために生まれたの?

'Cause I, 'cause I don't know how to feel
どう感じたらいいのかわからない
But I wanna try
でもできるようになりたい
I don't know how to feel
感じることができないの
But someday, I might
でもきっといつか来る
Someday, I might
いつか感じられる日が

Think I forgot how to be happy
幸せになる方法を忘れたみたい
Somethin' I'm not
今は違うけど
But somethin' I can be
いつかそうなれる
Somethin' I wait for
だから待ってるの
Somethin' I'm made for
私はそう作られたから
Somethin' I'm made for
私はそう作られたから

Written by Billie Eilish, FINNEAS

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?