見出し画像

Ruth B. - Lost Boy


There was a time when I was alone
独りぼっちだった時があった

Nowhere to go and no place to call home
家と呼べるところも行くところもない

My only friend was the man in the moon
唯一の友達は月にいる男の子だった

And even sometimes he would go away, too
その人でさえ時々どこかへ行ってしまうんだけどね

画像1

The one night, as I closed my eyes
ある日、私が目を閉じた時

I saw a shadow flying high
高く飛んでいる影を見たの

He came to me with the sweetest smile
彼は素敵な笑みを浮かべて私に近づいた

He said, "Peter Pan. That's what they call me.
彼は「みんなは僕の事をピーターパンと呼ぶよ。

I promise that you'll never be lonely."
君を独りにさせないと約束する。」と言った

And ever since that day...
そしてその時から…

画像2

I am a lost boy from Neverland
私はネバーランドに迷い込んだ

Usually hanging out with Peter Pan
いつもピーターパンと遊んで

And when we're bored we play in the woods
退屈だ時は森の中で遊んだ

Always on the run from Captain Hook
いつもフック船長から逃げ回って

"Run, run, lost boy," they say to me,
「走れ、走れ、迷い子よ」と森たちは言うの

"Away from all of reality."
「全ての現実から逃げろ」って

画像3

He sprinkled me in pixie dust and told me to believe
彼は妖精の粉を私に振りかけて、信じろと言う

Believe in him and believe in me
彼を信じ、自分自身も信じろって

画像4

As we soared above the town that never loved me
私を愛してくれかった街を上から見た時

I realized I finally had a family
私には家族がいるんだって気づいた

画像5

Neverland, I love you so,
ネバーランド、愛してるよ

You are my perfect storybook
私にとっては完璧な物語だわ

画像6

You are now my home sweet home 
私にとってはとても心地の良い家なのよ

Forever a lost boy at last
結局ずっと迷子なの

ハルの海外ブログ

画像7


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?