見出し画像

【The Weeknd & Ariana Grande】Die For You (Remix)【和訳】

先日、The WeekndとAriana GrandeがDie For You(Remix)を発表しました。Die For YouはThe WeekndのアルバムStarboy(2016)の中に収録されている楽曲です。
また、今作はLove Me Harder(2014), off the table(2020), Save Your Tears Remix(2021)に続く、コラボ4作目となります。配信されてから数日経ってしまいましたが和訳をしていこうと思います。

今回アリアナが参加したことで曲に登場する女性の気持ちも新たに表現されています。(オリジナルでは男性視点のみだった)
曲の中では、互いの関係が終わりに近づいていることを互いに悟りながらも、心の底では離れられない、まだ相手のことを愛している。。どうしたらいいんだという葛藤?モヤモヤが見てとれると思います。


[The Weeknd:]
I'm findin' ways to articulate the feelin' I'm goin' through
これまで感じてきたいろんな感情をどうやったら上手く表せられるかな
I just can't say I don't love you
君のことを愛してないなんて言えるわけないさ
'Cause I love you, yeah
だって愛しているから
It's hard for me to communicate the thoughts that I hold
胸にあるこの気持ちを表現することは僕にとって難しいことなんだ
But tonight, I'm gon' let you know
でも今夜、それを君に教えるよ
Let me tell the truth
本当のことを君に伝えさせてくれ
Baby, let me tell the truth, yeah
伝えさせてくれ

You know what I'm thinkin', see it in your eyes
僕が考えていること分かってるよね、目を見ればわかるよ
You hate that you want me, hate it when you cry
君は僕から離れたいって思ってる、もう泣くなんてうんざりだよね
You're scared to be lonely, 'specially in the night
でも君はひとりになることを怖がってる、特に夜になるとね
I'm scared that I'll miss you, happens every time
僕は君を失うことを恐れてる、いつもそうなんだ
I don't want this feelin', I can't afford love
こんな気持ちうんざりだよ、僕にはこの愛は向いていないのかもしれない
I try to find a reason to pull us apart
君と離れるための理由を探そうとしてる
It ain't workin', 'cause you're perfect
でもそんなの意味なかった、だって君が完璧だから
And I know that you're worth it
君はそれほどの人なんだって僕は知ってるよ
I can't walk away, oh
やっぱり離れられないよ

[The Weeknd (Ariana Grande):]
Even though we're goin' through it
(Aah, ah)
たとえこれから離れ離れになって
And it makes you feel alone
君に孤独を感じさせたとしても
Just know that I would die for you (Ooh, ooh)
これだけは知っておいてほしい、僕は君のために死ねるよ
Baby, I would die for you, yeah
そのくらい好きってことなんだ

The distance and the time between us
2人の間の距離や時間が僕らを隔てたとしても
It'll never change my mind
僕の気持ちは決して変わらないよ
'Cause baby, I would die for you
だって本当に好きだから
(I would die for you)
Baby, I would die for you, yeah
君のためなら死ぬことだってできるさ

[Ariana Grande:]
I'm finding ways to stay concentrated
On what I gotta do
今やるべきことに集中する方法を探してる
Baby boy, it's so hard 'round you
あなたの近くにいるときにそれはすごく難しいな
And yes, I'm blaming you
そう。あなたのことを責めているの。
And you know I can't fake it, now or never
それに分かるでしょ、私は嘘をつけない、今しかないの
And you insinuating that you think we might be better
それにあなたは離れたほうが良いかもしれないってほのめかしてる
Better me and you
あなたと私にとってそれが良いって
Yeah, I know you do (Ooh, oh)
いずれあなたはそうするって分かってるよ

You know what I'm thinkin', see it in your eyes
私が何を考えているか分かっているよね、あなたの目を見れば分かるよ
You hate that you want me, hate it when you cry
あなたは私から離れたいと思ってる、泣くなんてうんざりよね
It ain't workin', 'cause you're perfect
でもそう思ってても上手くいかない、だってあなたは完璧だから
And I know you deserve it
あなたはそれに値するくらい素敵な人だもの
I can't walk away
離れられないよ

[The Weeknd (Ariana Grande):]
Even though we're goin' through it
(Even though)
And it makes you feel alone
Just know that I would die for you
(I would die for you)
Baby, I would die for you, yeah

The distance and the time between us
It'll never change my mind
'Cause baby, I would die for you, uh
(I would die for you)
Baby, I would die for you, yeah
(I would die for you)
(繰り返し)

[The Weeknd:]
I would die for you, I would lie for you
君のためなら死ぬことだって、嘘をつくことだってするさ
Keep it real with you, I would kill for you, my baby
君には正直でいるよ、君のためならなんだってするさ
I'm just sayin', yeah
ただそれだけ
I would die for you, I would lie for you
君のためなら死ぬことだって、嘘をつくことだってするさ
Keep it real with you, I would kill for you, my baby
君には正直でいるよ、君のためならなんだってするさ
Na-na-na, na-na-na, na-na

[The Weeknd (Ariana Grande):]
Even though we're goin' through it
(Ooh, oh, boy)
And it makes you feel alone
Just know that I would die for you
Baby, I would die for you, yeah

The distance and the time between us
It'll never change my mind
'Cause baby, I would die for you
Baby, I would die for you, yeah
Oh, babe
(繰り返し)


以上です。最後までお読みいただきありがとうございました。

R


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?