見出し画像

[和訳] Lighthouse / Calum Scott (カラムスコット)

最近の私がリピっている曲をご紹介!ついに、来週エドの東京来日公演なのですが、オープニングアクトとしてカラムスコットが来るという事で何曲か聴いてみるとこの曲に出会いました。アップテンポだけどカラムの優しい歌声で絶妙に調和されているこの楽曲!さっそく、和訳していきましょう。

In the dark of the night, not a star in the sky
I can feel your love pull against the tide
And I see you shining bright like a lighthouse
And the wind's got the water runnin' wild
But I'll swim to you, swim for my life
And I pray I'll make it before the night's out
星の光が当たらない、夜の闇のなかでも
君の愛が潮のように引き寄せる感じがするんだ
君は灯台みたいに輝いているんだ
風が海を荒らしていても
僕は君に向かって泳ぎ続けるよ、命を懸けてね
夜が明ける前に君にもとに辿りつけることを祈るよ

I won't let you go, I feel it in my bones
No matter where I go, you're where my heart belongs
All I know, I'll follow every road
Till I find my way back home
You're where my heart, you're where my heart
You're where my heart belongs (My heartbeat, my heartbeat)
You're where my heart belongs (My heartbeat, my heartbeat)
君を絶対に離さない、骨の奥でも感じているさ
どこに行こうとも、君こそが心の帰る場所なんだ
僕の知る全ての道をたどっていく
僕らのホームが見つかるまで
君が僕の居場所さ、君が僕の心のよりどころなんだ
君こそが僕の帰る場所なんだ
君こそが僕の帰る場所なんだ

I belong right there in your open arms
The world can try to tear us apart
But our love will guide us home like a lighthouse
Walk a thousand miles in the pouring rain
And a million years couldn't change the way
The way I feel, I feel 'bout you right now
僕の居場所は君の腕のなかさ
世界が僕らを引き裂こうとしても
僕らの愛は灯台のように僕らの居場所へ導いてくれる
豪雨の中を千マイル歩いても
そして、何百万年が過ぎたとしてこの愛は変わらない
僕が今、君に対して愛しているように

I won't let you go, I feel it in my bones
No matter where I go, you're where my heart belongs
All I know, I'll follow every road
Till I find my way back home
You're where my heart, you're where my heart
You're where my heart belongs (My heartbeat, my heartbeat)
You're where my heart belongs (My heartbeat, my heartbeat)
君を絶対に離さない、骨の奥でも感じているさ
どこに行こうとも、君こそが心の帰る場所なんだ
僕の知る全ての道をたどっていく
僕らの家が見つかるまで
君が僕の居場所さ、君が僕の心のよりどころなんだ
君こそが僕の帰る場所なんだ
君こそが僕の帰る場所なんだ

I won't let you go, I feel it in my bones
No matter where I go, you're where my heart belongs
All I know, I'll follow every road (Every road)
Till I find my way back home (My way back home)
You're where my heart, you're where my heart
You're where my heart belongs (My heartbeat, my heartbeat)
You're where my heart belongs (My heartbeat, my heartbeat)
You're where my heart belongs
君を絶対に離さない、骨の奥でも感じているさ
どこに行こうとも、君こそが心の帰る場所なんだ
僕の知る全ての道をたどっていく
僕らの家が見つかるまで
君が僕の居場所さ、君が僕の心のよりどころなんだ
君こそが僕の帰る場所なんだ


いかがでしたでしょうか。
カラムらしいド直球な愛の物語でしたね。愛する人への深い情熱を表現してる歌詞だと感じました。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?