見出し画像

Something Just Like This

Something Just Like This / The Chainsmokers

I’ve been reading books of old
僕は昔の本をたくさん読んでるんだ

The legends and the myths
伝説や神話の本とかね

Achilles and his gold
黄金を身にまとうアキレウスや

Hercules and his gifts
天賦の才をもったヘラクレス

Spiderman’s control
自由自在に糸を操るスパイダーマン

And Batman with his fists
正義の拳を振るうバットマン

And clearly I don’t see myself upon that list
はっきりしているのは、
僕はその中にいないってこと。

But she said, where’d you wanna go?
そして彼女は言ったんだ。
”あなたはどうしたいの?”って

How much you wanna risk?
”どれくらいリスクを負うつもりなの?”

I’m not looking for somebody with some superhuman gifts
”私はスーパーマンのような力を持った人なんて探してない。”

Some superhero,
”あのスーパーヒーローのように華々しくて、

some fairytale bliss
あのおとぎ話のように美しい、
そんな日々じゃなくて。”

Just something I can turn to
”ただ私に寄り添ってくれて、

somebody I can kiss
キスが出来るような人。”

I want something just like this
私はただそんな存在が欲しいだけなの。

Doo-doo-doo…

Oh, I want something just like this
私はただそんな存在が欲しいだけなんだよ。

Doo-doo-doo…

Oh, I want something just like this
私はただそんな存在が欲しいだけなんだよ。

I want something just like this
私はただそんな存在が欲しいだけなんだよ。

I’ve been reading books of old
僕は昔の本をたくさん読んでるんだ

The legends and the myths
伝説や神話の本とかをね

The testaments they told
偉人が残した言葉や、

The moon and its eclipse
神秘的な月の満ち引き。

And Superman unrolls
スーパーマンは力を発揮する前に、

A suit before he lifts
スーツをまとうけども、

But I’m not the kind of person that it fits
それでも僕はその代わりが
務まるような人間じゃないんだ。

She said, where’d you wanna go?
そして彼女は言ったんだ。
”あなたはどうしたいの?”って

How much you wanna risk?
”どれくらいリスクを負うつもりなの?”

I’m not looking for somebody with some superhuman gifts
”私はスーパーマンのような力を持った人なんて探してない”

Some superhero,
”あのスーパーヒーローのように華々しくて、

some fairytale bliss
あのおとぎ話のように美しい、
そんな日々じゃなくて。”

Just something I can turn to
”ただ私に寄り添ってくれて、

somebody I can kiss
キスが出来るような人。”

I want something just like this
私はただそんな存在が欲しいだけなの。

I want something just like this
私はただそんな存在が欲しいだけなの。

Oh, I want something just like this
私はただそんな存在が欲しいだけなの。

Doo-doo-doo…

Where’d you wanna go?
”あなたはどうしたいの?”

How much you wanna risk?
”どれくらいリスクを負うつもり?”

I’m not looking for somebody with some superhuman gifts
”私はスーパーマンのような力を持った人なんて探してない。”

Some superhero,
”あのスーパーヒーローのように華々しくて、

some fairytale bliss
あのおとぎ話のように美しい、
そんな日々じゃなくて。”

Just something I can turn to
”ただ私に寄り添ってくれて、

somebody I can kiss
キスが出来るような人。”

Oh, I want something just like this
”私はただそんな存在が欲しいだけだよ”

ほんと良い曲。

.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?