見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA JANUARY 14, 2024FRESH BEGINNING 新たな始まり

(Deuteronomy 2:25) “This day will I begin to put the dread of thee and the fear of thee upon the nations that are under the whole heaven, who shall hear report of thee, and shall tremble, and be in anguish because of thee.” 
(申命記2:25)"わたしは今日から、全天の下にいる諸国民の上に、あなたに対する恐れを置き、あなたを恐れさせ始める。

Our theme Scripture is rendered as “This day I will begin to put the dread and fear of you upon the nations under the whole heaven, who shall hear the report of you, and shall tremble and be in anguish because of you” in the New King James version of the Bible. 
私たちのテーマ聖句は、新欽定訳聖書では「今日、わたしは、全天の下にいる国々の上に、あなたに対する恐れと恐れを置き始める。

We can infer from our theme Scripture that there are times and seasons when God begins to do certain things in our favor causing others to fear us. Some of them are vengeance upon our enemies, miraculously providing for us, taking us from the suppression of wicked men and others. From this day, God is putting the dread and fear of us upon cities and nations, under the whole heaven. He is doing this to prove that we are not walking in our own power. 
テーマの聖句から推測できるのは、神が私たちに有利になるように特定のことを行い始め、他の人々が私たちを恐れるようになる時や季節があるということだ。その中には、敵への復讐、奇跡的な糧、邪悪な人間や他の人々の抑圧からの解放などがある。今日から、神は私たちに対する恐怖と恐れを、全天の都市や国々に与えておられる。私たちが自分の力で歩んでいるのではないことを証明するためだ。

We are walking in that mighty power of the Holy Ghost that raised even the dead doomed body of Jesus from the dead (Romans 8:11). It’s a new beginning for us to experience His power in dimensions not known! It’s a new beginning for us to experience His grace and mercy in dimensions not known! It’s a new beginning for us to experience the anointing of the Holy Ghost in dimensions not known! 
私たちは、死んだ運命にあったイエスの体さえも死者の中からよみがえらせた(ローマ8:11)、聖霊の力強い力によって歩んでいるのだ。未知の次元で主の力を経験することは、私たちにとって新たな始まりなのだ!それは、未知の次元における主の恵みと憐れみを経験するための新しい始まりなのだ!聖霊の油注ぎを未知の次元で経験することは、私たちにとって新しい始まりなのです!

Claim in prayer that it’s a new beginning for you where you are experiencing good and the miraculous only. Hallelujah! 
祈りの中で、それはあなたにとって、善と奇跡だけを経験する新しい始まりだと主張してください。ハレルヤ!

Confession: It’s a new beginning for me and in this season the dread and fear of me have fallen upon men, spirits, cities, communities, nations, and the world at large. God is enlarging my scope and territories by His Spirit. Hallelujah! 
告白する: 私にとっては新しい始まりであり、この季節になると、私に対する恐怖と恐れが人、霊、都市、地域社会、国家、そして世界全体に降り注ぐ。神は御霊によって私の範囲と領域を広げておられる。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
もしあなたが一度も新生したことがないのなら、こう言いなさい。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神がイエス・キリストを死者の中からよみがえらせたことを信じます。

Congratulations 
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.

Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Instagram' Bernard Bahaah Akwasi Efa

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?