見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA 05.27. 2024CONCEIVE, BRING FORTH, AND NAME THE BLESSING 祝福を宿し、生み、名づける

(Genesis 2:19) “And out of the ground the LORD God formed every beast of the field, and every fowl of the air; and brought them unto Adam to see what he would call them: and whatsoever Adam called every living creature, that was the name thereof.”
(創世記2:19) "神である主は、地から野のすべての獣と空のすべての鳥を造られた。

The Bible records in John 16:23-24 that “And when that time comes, you will ask nothing of Me [you will need to ask Me no questions]. I assure you, most solemnly I tell you, that My Father will grant you whatever you ask in My Name [as presenting all that I AM]. Up to this time you have not asked a [single] thing in My Name [as presenting all that I AM]; but now ask and keep on asking and you will receive, so that your joy (gladness, delight) may be full and complete”. Isn’t it amazing to know that when you ask anything in the name of the Lord Jesus Christ, you shall have it? This means that you have the power to bring forth whatever you have conceived. And the way to do that is through your words.
聖書はヨハネによる福音書16章23-24節にこう記している。わたしの父は、あなたがたがわたしの名によって求めるものなら、何でもかなえてくださる。あなたがたは今まで、わたしの名によって(わたしという存在のすべてを示すものとして)何一つ(一つも)求めなかった。主イエス・キリストの御名によって何でも求めると、それが与えられるというのは驚くべきことではないだろうか。つまり、あなたには、思いついたことを何でも実現させる力があるということだ。そしてその方法は、あなたの言葉を通してなのだ。

Finally, our theme Scripture shows a side of man that most of us either do not know or use. That’s the ability to give names and call things the way you want them to be (Genesis 2:19). God Almighty with all His power did not name anything He created. He brought all His creation to Adam to name them. And whatever Adam called them that is how they were called. This move is akin to confessing the Scriptures or Prophets prophesying. Today pray and declare that you are bringing forth any blessing you might have conceived and as you name your blessings so shall they be. Hallelujah!
最後に、私たちのテーマ聖句は、私たちのほとんどが知らない、あるいは使っていない人間の一面を示している。それは、物事に名前をつけ、自分の思い通りに呼ぶ能力である(創世記2:19)。全知全能の神は、創造されたものに名前をつけなかった。全能の神は、ご自分が創造したものに名前をつけなかった。そして、アダムが彼らを何と呼ぼうと、彼らはそう呼ばれたのである。この動きは、聖書や預言者の預言を告白することに似ている。今日、祈り、あなたが思いついたかもしれない祝福がもたらされることを宣言しなさい。ハレルヤ!

Confession: My life is named! My children are named! My ministry is named! My finances are named! My health is named! My blessing is named! And they were named excellent, gracious, glorious, and whole. No more errors and depravity on my way. Hallelujah!
Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead.
告白しなさい: 私の人生には名前がついています!私の子どもたちには名前がついています!私のミニストリーには名前がついています!私の経済には名前がついている!私の健康には名前がついている!私の祝福は名づけられた!そして、それらは素晴らしく、気品があり、栄光があり、完全であると名付けられた。私の道には、もう誤りや堕落はない。ハレルヤ!もしあなたが新生したことがないなら、こう言いなさい。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死者の中からよみがえらせたことを信じると宣言します。

Congratulations
おめでとうございます
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたは今日から、神のいつくしみを自分の人生に引き寄せることができる。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Instagram: Bernard Bahaah Akwasi Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?