見出し画像

◢ 5 ◤AVICII - Friend Of Mine 【歌詞和訳】


Hey
Do you remember we said hello
ねぇ、初めて会った日のこと、覚えてる?

And you asked me about my Levis T-shirt
僕にリーバイスのTシャツのこと聞いてきて

Said you are a friend of mine
「いい趣味してるね」って言ったんだ
それで、仲良くなったよね

My oh my
You must have saved me about a thousand times
そう、君にどんなに救われたことか

I wouldn't be the one I am today
If you hadn’t been a friend of mine
もし、君が友だちでいてくれなかったら、今の僕ではなかったかもね

I ain't misbehaving
僕は揶揄からかったりしないよ

I'm just telling you the truth
心から、思っていることを伝えてるんだ

Take my love for granted
だから、僕の正直な気持ちを受けとってほしい

Yeah I'll give it all to you
君に全てを捧げても構わない

Made me count for something
Yeah I feel it in my heart
僕の心の中に、君がいてくれたから、今があるのさ
全部、君のおかげだよ

God only knows what I've been
If you hadn’t been a friend of mine
君がいなかったら、僕はどうなっていたんだろうね?


Hey
(Hey, Hey, Hey, Hey)
I haven't seen you around since high school
(High school)
そういえば、高校以来、会ってないけど

How you doin' , do you still remember me?
今、どうしてるのかな?僕のこと覚えていてくれたらいいけど

Are you still a friend of mine?
(Guess you're still a friend of mine)
(Guess you're still a friend of mine)
まだ、友だちのままかな?
そうだとけど。だったら嬉しいな。。。。


Now I see
(I see)
今になって、やっとわかったんだ

Why I get nervous when you look at me
(Oohhwoooh)
君に見つめられるとナーバスになってしまうのは

It's like your eye is trying to tell me something
その瞳が、僕に何か伝えようとしているからなんだ

That you're more than just a friend of mine
(That you're more than just a friend of mine)
(Oh my)
それは、
僕にとって、君は、友だち以上に大切な存在だってことだよ
やっとわかったんだ、君の大切さを


【和訳】nuri_T_Y

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?