Trial Lesson 20191105

Hello Guys!!

How was your day today?

Today, I had an acting lesson in the morning.

It was pretty good. and some students satisfied.

But the trial student didn't decide to join our yoga studio.

I am not good at a salesperson🤦🏼‍♀️I couldn't tell yoga is super good for our life and some more attractive thing :( 

Anyway, I don't think about too much. I believe that I am a good yoga teacher!!

This is the most important to teach something.


Next, I want to write about this title "Trial Lesson". This title means not about the yoga student before I wrote.

I had a trial English lesson tonight.

That was terrible my English speaking skill!!!!!!!

I was really surprised and shocked right now...

Of course, I study hard for the TOEIC test,  but it was so bad conversation than I thought before I took the lesson.

I decided to practice more to output my study.

Until now, I can't accept a non-native speaker's accent. But I definitely need to practice.

So I am thinking to join some cheaper online English school for MY SPEAKING practice.

I always imagine that I can speak English like a native-speaker next year and will trip around the world to meet new people and the ocean!!!!


今日はちょっと日本語でも書いてみようかな。

今日は、代行のレッスンを頼まれていたので、久しぶりの日中のヨガクラスをレッスンしてきました。

久しぶりに会う生徒さん、たまたまおやすみできてくれたいつもの私のクラスにきてくれる生徒さんがきてくれたりと、楽しいメンバーで練習しました。

一人、体験の方がいて、一緒にレッスンしたんだけど、入会には至らずで、私の営業力、トーク力足りなかったかなーなんて反省していました。

そんなことないと思うし、私のクラスはきっと満足のいくものを提供できたと自信はあるんだけどね。

体験といえば、今度は私の体験話。

Camblyっていうオンライン英会話。youtubeなんかでも私の尊敬する先生が紹介してたので、15分のトライアル実践!!

まぁ、なんとも不甲斐ないというか、残念すぎるというか、自分辞めたくなるような感じでした(笑)

アウトプットの難しさ、もっとやらなきゃって刺激を受けスイッチ入れてもらった感じ。

TOEICの勉強や、文法のテキストばっかりやってて、話すことを全くしてこなかったのが、本当に顕著に現れた感じ。

ガッカリがとまらなかった。

今まで、安いオンライン英会話スクールは、フィリピン系の先生ばかりで、アクセントが苦手すぎて嫌厭してたんだけど、そんなことも言ってられない!私は本気で英語マスターしたい!!と思ったので、そちらの体験レッスンも明日受けてみようと思いまーす☺️

私のアウトプットの練習だし、先生のアクセントはちょっと聞きづらいかもしれないけど、自分の英語力のためだし、少しでも出費は抑えたいし、いいのかなーと思ってます。

おすすめのスクール、講師、アウトプット法とか、是非皆さんの英語学習についても教えてもらえたら嬉しいです。

これからの時代、英語なんて当たり前に話せる時代。

英語が好きでよかったって、思えるだけ幸せなのかな。

英語の勉強は本当に好きで、なぜか続けられてる。

身についてるかは別として🙄

今回こそは、本気でペラペラ目指して取り組みます!そして海外旅行とか、移住計画とか、夢で終わらせないために、頑張るね😁


長くなったけど今日はこの辺で。

See you tomorrow❤️ 

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?