見出し画像

偉大な愛で小さなことをするだけ~マザー・テレサ~

With warm support from a great many people, she now enjoys a family life in Canada.
たいへん多くの人びとの暖かい援助で、彼女は今カナダで家庭生活を楽しんでいます。

She says, "I have to show my son what happened to his mom, to her country, (and that) there should never be war again."
彼女は「私は息子に、彼の母親と彼女の国に何が起こったのか、そして戦争は決して二度と起きてはならないということを示さなければなりません」と言います。

 There should never be war again.
戦争は決して二度とあってはならない。

This id the message we would like the photographs of this exhibition to bring to you today.
これが私たちが今日この展示の写真にあなたたちに伝えてほしいメッセージです。

I would like to leave you with the thought that all this happened not so long ago.
私はあなたたちに、これがみなそんなに昔ではない時に起こったのだという考えを残したいです。

Thank you.
ありがとう。

画像2

We can do no great things
-only small things with great love.
私たちには偉大なことはできない
ー偉大な愛で小さなことをするだけ
-Mother Teresa-
ーマザー・テレサーー

This prizewinning report on PEANUTS and Charles M.Schulz was written by Michelle and Koji, high school students in Sapporo.
このピーナッツとチャールズ・M・シュルツについてのこの受賞したレポートは札幌の高校生のミッシェルとコウジによって書かれました。

It appeared in their school newspaper.
それは学校の新聞にのりました。

画像2

いきなりマザー・テレサが出てきたので驚いた。偉人の言葉を借りれば何でもサマになる説。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?