見出し画像

🧀🍅🥗おはようございます☕




🥨🥨🥨Thank you for speaking about the tense situation at the time.

My chest tightened.
市川團十郎白猿の当時の緊迫した状況を話して下さり感謝致します🥨🥨🥨

🥨南瓜の蒸しパンを作りました🥨

🥨🥨🥨I made steamed pumpkin bread.

The salad dressing is

Cheese sauce with mozzarella cheese powder.🧀🍅🥗

エナリカズキ、、、歌舞伎?!

渡る世間は、、、(笑)


by the way 

https://japanesestylesuki.com/kabuki-uirouuri/



外郎売と書いて「ういろううり」と読みます。外郎売は市川團十郎の十八番といってもいい歌舞伎の中でも人気の演目です。

外郎売の口上はアナウンサーや役者さんが滑舌の練習によく使います。最近、こうした滑舌練習テキストがYouTubeでもよく見かけますが、全文にふりがなが付いていないために、わかりずらいという声を耳にしましたので、ここに外郎売セリフ全文をふりがな付きでまとめました。

It is written as ``Uirouri'' and is pronounced as ``Uirouuri''. Uirouri is a popular Kabuki play that can be said to be Danjuro Ichikawa's 18th play.


Uirobi's pronunciation is often used by announcers and actors to practice their humor. Lately, I've been seeing a lot of these tongue practice texts on YouTube, but I've heard that they're hard to understand because they don't have furigana attached to the whole text, so I've put together all the Uirobi lines with furigana. .


ところで、(笑)

I'm going to clean my room now.

Organizing your clothes.
私は今日は、我が家の大掃除✨✨✨
mの部屋、
中学校の教科書類の整理整頓。

明日は卒業式、、、
何を着ていこうかな、、、

Today I cleaned my house✨✨✨m's room and organized m’s junior high school textbooks. Tomorrow is the graduation ceremony...what should I wear?


👗中央は、my motherの40年前?!の👗とてもシックでいいですね✨✨✨

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?