見出し画像

中学教科書英語長文            A gift from Steve Jobs.( from New Horizon 3 )を速読する-1

A gift from /Steve Jobs.( from New Horizon 3 )

贈り物、スティーブ・ジョブズからの。

Today I will tell you three stories /from my life.

今日私は話します、あなた達に、3つの物語を、私の人生から。

Story 1 is about “connecting the dots.“

物語1は「点を繋ぐこと」についてです。

After high school, I attended college, but I never graduated.

高校の後、私は大学に行きました、しかしけっして卒業しなかった。

I had no idea /what I wanted to do /with my life, so I decided to drop out.

私は分からなかった、何をしたいのか、私の人生で、だから私は辞めることに決めた。

It was scary /at the time, but now I know /it was one of my best decisions.

恐ろしかった、その時、しかし今は知っている、それは最良な決断の一つだった。

I loved the artistic posters /I saw at college, so I decided /to learn calligraphy.

私は芸術的なポスターが大好きだった、大学で見た、その為私は決めた、カリグラフィーを学ぶ事を。

Ten years later, I put calligraphy /into the Mac.

10年後、私はカリグラフィーを入れた、Macに。

It was the first computer /with beautiful letters.

それは最初のコンピュータだった、美しい文字を持つ。

The dots of my life were connected, from my college interest /to Apple computers.

私の人生の点は繋がった、私の大学の興味から、アップルコンピュータまで。

So here’s my advice to you.

だからここに私のアドバイスがあります、あなたがたへ。

Trust /that the dots will somehow connect /in your future.

信じなさい、点は何らかの形で繋がるという事を、あなたの将来において。

Trust yourself.

あなた自身を信じなさい。

It makes all the difference.

それが全ての違いを生みます。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?