見出し画像

only 1 rule of writing my note

Hi, I'm pipi☺︎ 
Today, I joined the party which celebrate the beginning of my friends´exhibition for them who create works of art.
I could make new friend who is from Finland.
Today is very happy for me!!

This note is Today's English practice.
Today, I'll write about my rule which I made.

I set only rule of writing my note: not just translating my Japanese texts but writing original English statement.
It is more difficult for me to make original English statement than translating Japanese text in English because I am not accustomed English grammer.
However, I want to learn how to write heartfelt text in English, so I decided to set my own rule.

Thank you for reading!!

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

こんにちは、pipiです☺︎
今日、私はアート制作活動をしている友人の展示開催記念のパーティーに参加してきました。
そこで私はFinland出身の新しい友人を作ることができました。今日は私にとってとても幸せな日でした!!

このnoteは今日の英語練習です。
今日は私が作ったマイルールについて書きます。

私はnoteを書くにあたって1つだけルールをセットしました。それは、ただ日本語の文章を訳すのではなくオリジナルの英語文を書くと言うことです。
英語の文法に慣れていない私にとって、一から英語の文章を書く方が日本語の文章を英語に翻訳するより難しいのです。
ですが、私は英語で心のこもった文章を書けるようになりたいです、そのため私はこのルールを作ることを決めました。

読んでくださりありがとうございました!!

2024.1.5 pipi

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?