見出し画像

日本ツアーで考えた愛と信頼と、紡ぎあげるもののこと

上の写真は関西学院大学にて井垣伸子ゼミにお邪魔した時のもの。

成田にいます。これからニューヨークに戻るのです。

今回の旅に際しては、信頼、愛、責任、感謝、そして誰かと紡ぎあげるものについて考えることがとても多くて、旅の途中で書いたこの曲が、その気持ちをよく表せていて、本当に嬉しく思っています。出会ってくださった皆さま、ありがとう。

歌詞をシェアしますね。写真に写っているのは今回一緒にこの曲を作り上げてくれた仲間です。

ボーカル コテツ
サックス 副田整歩
ベース 寺尾陽介

Take this Thread
Song and Lyrics Migiwa Miyajima


Take this thread
The one I once decided not to give to anyone 
Take this thread
Before I get awfully scared and take it back

Look at the sky, see the blue
Look at the tree, see the green
We will add many colors we like - and we’re gonna weave this thing called“true love” 

Give me that thread
I promise you that I will cherish it, and care for it
Give me that thread
Before I get awfully scared and return it back to you 

Look at the sunset, see the red
Look at the butterfly, and see the yellow
We can add more colors we like - and we’re gonna weave this thing called“true love” 

In the freezing winter’s cold, it will keep your hands warm
Let’s make it long and big so we can cover you up all
I will make a masterpiece but I can’t do it alone … 

So help me … Take this thread

(Inter)

Look at me in my eyes 
I will look at you in your eyes
You will then understand how I see the world
You'll be the biggest part of it if you take my thread

In the blistering summer heat, it will keep you in a shade
Let’s make it long and big so we can cover you up all
I will make a masterpiece but I can’t do it alone … 
So help me … help me 
In the falling autumn leaves …   
In the blooming flowers of spring … 
I will make a masterpiece but I can’t do it alone
I’m ready for it … Take my thread for me 


(意訳)
この糸巻きを使って
誰にもあげないと一度は決めたのだけど 
この糸巻きを使って
私がひどく恐くなって、やめた、って言うまえに

空を見て、その青の色を
木を見て、その緑の色を
好きな色をたくさん入れて私達が織り上げるこれは
 "真実の愛 "って呼ばれているの

その糸巻きを私にください
約束するよ 大切にするよ
その糸巻きを私にください
私が怖くなって返してしまう前に 

夕日を見て、その赤の色を
蝶々を見て、その黄の色を
好きな色をたくさん入れて私達が織り上げるこれは
 "真実の愛 "って呼ばれているの


凍えるような冬の寒さの中で
あなたの手を暖かく包んでくれるでしょう
長く大きく作りましょう、そうしたら君を全部包みこめるから
傑作を作りたいけれど、でもひとりじゃ作れない
だから手伝って
この糸を手にとって欲しいの

(インター)

私の目を見て 
私もあなたの目を見るから
そうすればあなたは私がどのように世界を見ているのか理解するでしょう
あなたはその世界の中の、すごく大きな存在
私の糸を取ってくれたら

夏の暑い日差しの中
日陰であなたを守ってくれるでしょう
長く大きく作りましょう、そうしたら君を全部包みこめるから
傑作を作りたいけれど、でもひとりじゃ作れない
だから手伝って


ひらひら落ちる秋の葉の中で...   
咲き誇る春の花々の中で... 
傑作を作りたいけれど、でもひとりじゃ作れない
私は準備ができているよ...
だから私の糸を手にとって
 

上限はありません!サポート本当にありがとうございます(*^-^*) 大変大きな励みになります!