見出し画像

【English Diary#4】That's where he started

December 9, 2023

I read the writing that my husband wrote when he was in the 2nd grade of elementary school.
He writes about climbing a mountain with his father for the first time, and I found that it was then that he met some interests including insects, plants, and climbing, which he would love for the rest of his life.

The writing, which I felt was definitely him, struck me.

If I were his mother, I would have brought out the best in his and guided to become who he wants to be, like an entomologist or a botanist.

In reality, he became a company employee and I feel like that is a little shame.

entomologist 昆虫学者

キベリタテハ、ミヤマフキバッタなどと出会って、さぞやうれしかったんだろうな
ダケカンバ、シラカンバ、オオシラビソ…ついていけない…

2023年12月9日

夫が小学校2年生の時に書いた文章を読んだ。初めて父親と山に登った時のことを書いているのだが、彼はまさにその時、蝶、植物、歩くこと、山登りなど、彼が生涯愛することになる興味関心事に出会ったのだなぁとわかる。

それは紛うことなく彼の文章で、わたしは心を打たれた。

もし私が母親だったら、彼のもっとも良いところを引き出し、昆虫学者や植物学者のような、なりたい自分になれるよう導いていたんじゃないかなあ。

実際には会社員になってしまって、ちょっと残念だったと思う。

実家のお菓子屋さんのテープを使って人生初の標本を作った子(笑)

「ぼくは海よりもどこよりも山がすきです」。なんか涙出ちゃうな、純粋で、かわいくて。

先生は「〇〇君は、しょくぶつが大へんすきで、けんきゅうもよくやっていますから、これからもがんばってくださいね」と書いてくれている。研究(笑)…さすが。

トップ画像はカラスアゲハ。11月下旬のあたたかい日に、普通は春にかえるところを早く出てきちゃったのがいて、うちで保護している(飼っている)。あたたかい発泡スチロールに入れて餌をやり…。
夫は、これから寒くなるのでいつまで生きられるかと心配している。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?