見出し画像

ふざけやがっている。

今日は、あるアーティストの方とお話させていただきました。

私は、とある1年間、凄く傷ついた経験をした。

それは、上を見上げても光が1つも差し込まない井戸に1年間放り投げられたかのようだった。

これは逃げられない1年間だった。

それまで私にとってアートは、自由で、流動的で、海みたいに広大で、私の心を包み込もうとしていたものだった。

幼少期からの泥水が浄化される手段であり、楽しいものになりつつあった。

しかし、ある女性たちの言葉は、そんな自由な私の心を地の底に蹴り落とした。

「あなたの絵は、暗いから、需要がない。好きじゃない。」

つまり、お金にならないってこと。
人気商売は、明るくなきゃいけないってこと。

絵は売るために描いてるんじゃない。そんなに毎日描けるもんじゃない。気分が乗らない日だってあるし、明るい色を持てない日だってある。

だけど、彼女はそれを許さなかった。

私は筆の持ち方を忘れてしまった。

ただただ毎日、明るい色を持って、こなすだけのアート。
中身の無い、色だけ鮮やかなアート。

僕はそんなの大嫌いだった。
私にとっては駄作だ。
ゴミ同然だ。

何も無い。
気持ちなんて何も無い。
苦しさだけで描いた、意味の無いアート。

デッサンができると、うまい。
風景画が写実的だと、すごい。
リアルな絵だと、ものすごい。

こんなアートの概念は
大嫌いだ。

何を描いたっていいのに、描かなくたってアートなのに、良い悪いと優劣をつける。

誰だってアーティストなのに。

センスがないなんて言わせない。

君にも、あなたにも、みんなに、センスはあるし、みんながアーティストなんだ。

それぞれ違うbackgroundを持ち、それが形になった時、人は心が動かされる。

だからみんながアーティストなんだ。

ふざけやがっている。

でも、今日、同じ想いを持つ仲間と気持ちを共有できた。

自分の中の固まった土に水が注がれ、蹲っていた種子に水が触れた気分だった。

本当に感謝している。
ありがとう。

Mill Nadeshico

*****

Today I had the opportunity to speak with an artist.

I had a very traumatic experience one year.

It was as if I had been thrown down a well into which not a single light shone when I looked up.

It was a year from which there was no escape.

Until then, art for me had been free, fluid, and vast as the ocean, trying to encompass my heart.

It was becoming a means of purifying the muddy waters of my childhood, and it was becoming something I enjoyed.

But the words of one of the women kicked such freedom out of my heart to the bottom of the earth.

'Your paintings are so dark, they are not in demand. I don't like them."

In other words, they don't make money.
In the popular business, you have to be cheerful.

I don't paint pictures to sell them. I can't paint every day. There are days when I don't feel like it, days when I can't have bright colors.

But she didn't allow it.

I forgot how to hold the brush.

It's just an art that I have to do every day, with bright colors.
Art without substance, just bright colors.

I hated it.
To me, it's crap.
It's garbage.

There were pictures like that.
Nothing.
There is no feeling.
They are meaningless art, painted only out of bitterness.

If you can draw, you are good.
If the landscapes are realistic, they are great.
If a painting is realistic, it is amazing.

I hate this concept of art.

It doesn't matter what you draw, or even if you don't draw, it is still art.

Everyone is an artist.

Don't tell me I have no taste.

You, everyone, everyone has a sense of style and everyone is an artist.

Each of us has a different background, and when that background takes shape, people are moved.

That's why everyone is an artist.

You've got to be kidding me.

But today, I was able to share my feelings with others who share the same feelings.

It felt like water was poured on the hardened soil inside me, and water touched the seed that had been squatting.

Mill Nadeshico

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?