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マーケティングとは? What is marketing?

マーケティングとは、商品やサービスを市場で宣伝・販売する活動やプロセスを指す言葉として使用されています。

語源は、ラテン語の「mercatus(メルカートゥス)」から来ています。ラテン語の「mercatus」は「市場、取引、売買」という意味で、この語が英語に導入され、「marketing」という言葉が形成されました。

マーケティングは、商品やサービスを市場で顧客に提供し、需要を創出し、売上を増やすための戦略的なアプローチを表現する言葉です。

Marketing is a term used to refer to the activities and processes of promoting and selling products and services in the marketplace.

The etymology comes from the Latin word "mercatus". The Latin word "mercatus" means "market, trade, buying or selling", and this word was introduced into English, forming the word "marketing". 

Marketing is a term that describes a strategic approach to bringing goods and services to customers in the marketplace, creating demand, and increasing sales.


マーケティング研究の重要人物 Important figures in marketing research

マーケティング研究において多くの優れた研究者や学者が存在しますが、代表的な人物の中からいくつかを挙げてみましょう。これらの研究者はマーケティング分野において重要な貢献をした人物です。

There are many outstanding researchers and scholars in marketing research, but let's list some of the most prominent ones. These researchers have made important contributions to the field of marketing.


1.フィリップ・コトラー

1931年5月27日生まれ。マーケティング分野における権威的な存在で、多くのマーケティング教科書を執筆しました。彼はマーケティング・ミックスの概念や、セグメンテーションとターゲティングの概念を発展させ、市場指向戦略の発展に貢献しました。

1.Philip Kotler

Born May 27, 1931. He is an authority in the field of marketing, and he has written many marketing textbooks. He developed the concepts of marketing mix, segmentation and targeting, and contributed to the development of market-oriented strategies.

2.セオドア・レビット

1925年3月1日生まれ。彼は「市場志向」の概念を提唱し、製品志向から顧客志向のマーケティングへの転換を促しました。論文「Marketing Myopia(マーケティング近視眼)」が有名です。

2.Theodore Levitt

Born March 1, 1925. He proposed the concept of "market orientation" and encouraged a shift from product-oriented to customer-oriented marketing. His article "Marketing Myopia'' is famous.

3.デイビッド・オグルヴィ

1911年6月23日生まれ。広告分野において非常に影響力のある存在で、広告の心理学と効果的なクリエイティブ戦略についての研究を行いました。

3.David Ogilvy

Born June 23, 1911. He was a highly influential figure in the field of advertising, conducting research on the psychology of advertising and effective creative strategies.

4.マイケル・ポーター

1947年5月23日生まれ。彼は競争戦略に関する研究で知られ、競争優位性の概念を導入しました。彼の「5つの競争力の要因」はビジネス戦略の基盤となっています。

4.Michael Porter

Born May 23, 1947. He is known for his research on competitive strategy and introduced the concept of competitive advantage. His "Five Factors of Competitiveness" form the basis of business strategy.

5.デービッド・アーカー

1938年生まれ。ブランド戦略に関する権威で、ブランド資産やポジショニングの研究を行いました。

5.David Aaker

Born in 1938. He is an authority on brand strategy and has conducted research on brand assets and positioning.

これらの研究者は、マーケティング分野において理論や実践の面で大きな影響を与えました。しかし、マーケティングは多様で進化する分野であり、新たなアイディアや研究が常に登場しています。

These researchers have had a significant impact on the marketing field in terms of theory and practice. However, marketing is a diverse and evolving field, with new ideas and research emerging all the time.

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