見出し画像

丸暗記なしの英会話🌟 No.7      

今回は「簡単だよ」って言いたい時に使える表現を4つまとめました!



It's a walk in the park

  1. How was the test?
    Oh, it was a walk in the park. I finished it in half the time.
    テストはどうだった?
    ああ、楽勝だったよ。予定時間の半分で終わったよ。

  2. I thought organizing the files would take all day, but it was a walk in the park.
    ファイルの整理は一日かかると思ったけど、全然簡単だった。

  3. I'm not sure I can manage this project.
    Don't worry, with your skills, it'll be a walk in the park.
    このプロジェクトを管理できるか自信がない。
    心配しないで、あなたのスキルなら楽勝だよ。


a piece of cake

  1. I thought setting up the computer would be complicated, but it was a piece of cake.
    コンピューターのセットアップは複雑だと思ったけど、全然簡単だった。

  2. How did you find the math exam?
    Oh, it was a piece of cake. I'm sure I aced it.
    数学の試験はどうだった?
    ああ、楽勝だったよ。絶対に高得点だと思う。

  3. I need to move this heavy furniture, but I'm not sure how.
    Don't worry, it'll be a piece of cake for us.
    この重い家具を動かさないといけないんだけど、どうすればいいかわからない。
    心配しないで、私たちにとっては楽勝だよ。


easy as pie

  1. How was installing the new software?
    Oh, it was easy as pie. No problems at all.
    新しいソフトウェアのインストールはどうだった?
    ああ、とても簡単だったよ。全く問題なし。

  2. I can't believe you solved it so quickly!
    Well, once you see the pattern, it's easy as pie.
    こんなに早く解決できるなんて信じられない!
    まあ、パターンが分かれば、とても簡単だよ。

  3. I'm nervous about making this presentation.
    Don't worry, you've prepared well. It'll be easy as pie.
    このプレゼンテーションをするのが緊張する。
    心配しないで、よく準備しているから。とても簡単にできるよ。


no sweat

  1. I need to move all these boxes by tomorrow, but it seems impossible.
    No sweat, I can help you with that.
    明日までにこれらの箱を全部動かさないといけないけど、無理そう。
    問題ないよ、手伝うよ。

  2. Thank you so much for fixing my computer!
    No sweat, it was an easy fix.
    コンピューターを修理してくれて本当にありがとう!
    どういたしまして、簡単な修理だったよ。

  3. Are you sure you can handle the project on your own?
    Absolutely, no sweat.
    本当に一人でそのプロジェクトを管理できるの?
    もちろん、問題ないよ。


おわりに

It's a piece of cake! は聞いたことがある人は多いのではないでしょうか?
他の3つも使いこなせるようになるとかっこいいですね😎

次回の投稿もお楽しみに!!



この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?